Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: bildhantering
Läst 712 ggr
Rosino
0

lek med hundfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lekt lite med ett hundfoto som inte var speciellt bra, och här är resultatet.

Det är inte särskilt noggrannt gjort, jag ville bara testa lite vad det går att göra i PSE8 som jag just skaffat.

Mari
0

Ja det finns häftiga saker och filter man kan använda sig av genom ps, denna bild blev ju lite speciell.

Hur ser bilden ut från början? Och vad för något filter och funktioner har du använt dig av?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Rosino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är originalbilden. Jag kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde, och jag har säkert gjort en hel massa onödigt med som inte ens syns i slutbilden - jag bara satt och lekte Flört

Men den "målade" ytan är gjord med pastellkritafiltret, och så har jag ett svartvitt lager (där jag dragit ned opaciteten) för att dämpa färgen.

Så använde jag skugga/efterbelyspenslarna också, men de gjorde inte så stor skillnad här.

Jag tog först också bort en del fläckar, men egentligen var det kanske helt onödigt. eftersom bilden tillslut blev i denhär formen.  Men när jag började hade jag egentligen ingen tanke på att göra nåt speciellt, jag ville bara testa olika saker.