Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 559 ggr
Tixy
0

(H) Kritik - Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden är jag själv riktigt nöjd med, bortsett från att jag inte fick med hela munnen på henne. Men lite svårt med vidvinkel och en hund som tycker att hon nästintill ska trycka upp nosen i kameran. Oskyldig

Det jag gjort i photoshop är att köra autonivåer + autokontrast, samt förminskat och slängt in logga i nedre hörnet.

Letfors
0

Fin bild, gillar färger och hur den är komponerad, efter som att fokuset ligger på hundes öga tycker jag att de inte göra något med att inte hela munen syns.

De som du skulle kuna fixsa till är de lilla vita gegget i ögat, lite störnade för att de är ljust och ögran på oss meniskor dras tillde ljusa först. De kan lätte ta bort de i ps eller troka boet de från hunde innan du fotoar. :D

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Tixy
0

Fixade till gegg-grejen lite snabbt nu - tada!

När det gäller att pilla bort saker från henne, så kan jag tala om att det inte går för sig. Eller ja, inte om man ska få fota efteråt. Hon vägrar hålla sig still medan man försöker sig på att få någon vettig bild. Tungan ute

Mari
0

Håller med #1 här. Bra bild, hade fokusen inte legat på ögat som nu så hade bilden troligtvis inte blivit lika lyckad. Jag gillar den senaste varianten där du har klonat bort geggat vid ögat.

Det jag tror had gjort bilden ännu bättre är om hunden hade kollat ännu mer in i kameran mot oss som betraktar bilden, ögat känns också tomt på något sätt, väldigt matt, det kan ju ha med solen och ljuset att göra.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tixy
0

#3 Tack tack! Skrattande
Den där fröken är dock väldigt stirrig så fort kameran är uppe. Springa, skutta, rulla, böka, vrida huvudet. You name it. Flört

FotoAlle
0

Jag gillar bilden, tycker om kompositionen,

Men blicken dras hela tiden till tungan och tänderna, och då de inte är skarpa eller med helt i bilden, så skulle jag testa att beskära precis nedanför nosen.

Kanske aningens mer kontrast i bilden också,

Tixy
0

Testade att beskära så som du beskrev, och gillade inte alls resultatet. Men det kanske bara är jag…

FotoAlle
0

#6 - smaken är som baken ;-) Men jag gillar den nya beskärningen bättre iaf.

Tixy
0

#7 Yeah, antar det. Tungan ute
Tack för din kritik och beskärningsidé!

Letfors
0

Tycker ochså att den nya blev bätter :D Ögat kom mer i de Gyllande snitet.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Tixy
0

Mjeek, jag tycker att hon ser ut att få labbe-nos på den bilden, vilket talar mot allt! Hon har typisk Doberman-nos, vilket jag tycker ska synas och göra sin rätt på bild. Tungan ute