Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 1128 ggr
Ida94
0

Saker att fota

Hej!

Nu är det så att jag inte kan komma på vad man kan fota för djur, så har du/ni några förslag på vad man kan fota så är det väldigt snällt av dej att skriva vad man kan fota om man inte kan komma på något. :)

Tack i förhand!

Rosino
0

Alla djur går ju att fota, men kanske det inte är lika lätt att få alla med på bild Glad

Du kan i stället experimentera att fota ur lite olika vinklar, och t.ex bara en del av ett djur. T.ex en tass på en katt eller bara ögonen.

Titta i kameran och sikta på olika ställen tills du hittar en bild som du själv tycker ser intressant ut.

Fördelen med dgital fotografering är tack och lov att det är bara att radera de bilder man inte villa ha. Lycka till!

Ida94
0

#1 Det ska jag ta och testa. :)

Tack!

Aviendha
0

Ja, närstudier av ett djur (tass, del av tass, öra, hårrhårskudde etc) och fixa en liten bildserie som alla matchar ihop är ett roligt projekt com kräver lite eftertanke för att få ihop alla delar så de fungerar med varandra.

IceJossan
0

Kör en fotorunda på ett katthem - det kan vara en utmaning vill jag lova Flört

Ida94
0

#3-4 Det var ju bra förslag :)

IceJossan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Justja, ett annat kanonhäftigt sätt att fota är med bakvänt objektiv = supermacro! :)

I exemplet ser du en hoppspindel på ca 0,5cm, fotad med bakvänt objektiv. Kanonkul :)

IceJossan
0

Den här spindeln är väl iofs ännu värre ;)

Ida94
0

#6-7 fina bilder :) (tycker inte om spindlar men bilderna blev ju fina Glad).

IceJossan
0

#8 Men det är skitkul att fota på det sättet :)

Insekter och blommor är det bästa att fota med bakvänt objektiv. Man kan få till härliga "supermakro" -bilder :P

Här är ett annat exempel på hur det blir. Vänstra bilden är fotad med bakvänt objektiv, medans högra bilden är taget "som vanligt" och visar hur små blommorna är (ca 4 mm)