Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 914 ggr
Evelyn
0

Fotostudio

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är lite sugen på att skaffa mig en enkel fotostudio, men vet inte riktigt vad jag ska välja för tillbehör.. Skulle ju behöva något bakgrundsstativ, bakgrund(er), belysningsstativ, paraplyer etc.. Har ni några tips på bra men hyffsat billiga tillbehör?

Hittills har jag bara använt ett lakan att hänga över olika saker ;) Det har fungerat bra hittills, men nu vill jag ha "riktiga" grejor så att jag ev. kan börja göra mindre fotojobb :)

Mari
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en väldigt enkel och relativt billig fotostudio sedan 1½år tillbaka.

Jag har köpt ett set med blixtar från kaffebrus.com Där fick jag med, två blixtar, stativ till dem, alla nödvändiga kablar till dem och även så de kan komunisera med kameran. Väska som allt får plats i och två softboxar till dessa blixtar. Jag har även köpt till ett stativ för kameran som går att vinkla lite hit och dit. Detta var nog en av de billigare alternativen, fungerar jättebra att lära sig med, jag ska nog senare i vinter eller under nästa år uppgradera mig med minst en till blixt samt några paraplyer i olika färger.

Jag har ett speciellt källarrum för min studio där jag har satt igen fönstren så att inget oönskat ljus ska komma in, har även målat väggarna vita.

Som bakgrund använder jag mycket den vita väggen men jag hänger även upp olika lakan, tyger och skynken med hjälp av olika annordningar som tex sånna här ihopfällbara vädringsställ.

Jag har även ett bord som jag brukar ha djur uppeppå för att de ska komma upp i en bättre höjd. Det man även ska tänka lite på är att ha lite olika saker som man kan använda sig av är man fotar.

Det jag tycker är viktigt är att man börjar så simpelt och billigt som möjligt så att man inte lägger ut massor med pengar och sen därefter märker att detta inte var något för mig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Evelyn
0

Kaffebus har jag totalt missat! Hitta endel intressanta grejor för inte allt för många kronor efter en snabbtitt där - tack för tipset! Glad
Ska kika lite mer där i eftermiddag, återkommer då!