Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 1641 ggr
Rosino
0

(M) kritik - finnhäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Synpunkter?

Fridaaaa
0

Väldigt fin men jag tycker att det är lite för mycket bakgrund, hade velat ha fokusen på hästen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ida94
0

Fin bild, jag tycker att bilden är liite för ljus om man nu kollar på hästen och sen tycker jag att du skulle ha fokusen på hästen istället. Men som sagt fin bild. Glad

IceJossan
0

Jag älskar bilden! Den är väldigt speciell med det lite åldrade utseendet, ser lite ut som om det är en stillbild ifrån ett filmklipp.

Behagligt ljus, om än lite överexponerad på sina ställen (men det stör mig inte), bakgrunden är behagligt somrig, varma färger, och den nedhängande björkgrenen ger ett mycket berikande inslag i bilden.

Det enda jag kan störa mig lite på är att det är lite hårt beskuret i underkant - hade gärna velat ha en halv eller en cm till där. Kanske en liten smula för skarpa kontraster också, men inte mycket.

Jag vet inte om jag kan tycka att bilden är så "korrekt" fångad eller redigerad, men det är en bild som jag finner vacker och tilltalande :)

Så tycker jag :)

Rosino
0

Tack för era kommentarer! Glad

[Ebfotograf]
0

Jag älskar bilden i det stora hela men det är alldeles för mycket skärpa.

Rosino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Först hade jag en annan version, men tyckte det var för lite skärpa, så då gick det väl åt andra hållet nu Glad

Jag tycker personligen att många bilder idag ser "överskärpta" ut, men tänkte att det är säkert fel på mej så jag har försökt skärpa mera - och har jag svårt att se när det blir lagom…

Är det bättre så här?

mille-star
0

Jag tycker den nya bilden är betydligt bättre vad gäller skärpan. Jag är lite allergisk mot överskärpta bilder, det ser bara konstigt ut!

[Ebfotograf]
0

#6 - Nu är det perfekt!

majlar
0

Jag tycker bild nr 2 är bättre. Mjukare.

Flikkasnelliiie
0

jättefin bild. som sagt mkt skärpa i första men andra var perfekt! :)

väldigt fin häst.