Vattenstämpel?
Hej!
Jag har en fråga angående vattenstämpel, hur gör man vattenstämpel på sina bilder? Och kan man använda picasa 3 eller photoscape till att göra vattenstämpel?
Man kan göra vattenstämpel/logga med Picasa 3, det går bra. Dock kan man inte välja så mycket hur den ska se ut, men det går snabbt och lätt att göra. Jag brukar använda Picasa för mina arkivbilder och då lägger jag på en logga, kolla här hur det kan se ut.
Photoscape är jag inte bekant med så om det/hur man gör där vet jag inte riktigt.
Annars så kan man göra egna loggor (alltså utforma dem helt själv) i Photoshop och det finns säkert någon liknande funktion eller möjlighet att göra det samma i GIMP (GIMP är gratis). 
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#1 Okej, men hur hittar man då vattenstämplen på picasa 3? Har letat fast jag har inte hittat den. Men jag ska kolla på den länken som du tipsar om. :)
#2: Hum, ja, det är lite komplicerat. Men kolla in steg 3 och 4 i den här artikeln på Hästfoto. Om du kryssar i Använd originalstorlek istället för att förminska bilderna så borde du kunna få en logga utan att bilderna förändras.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

#3 Ja ska ta och kolla lite på länkarna som jag fick av dej och se om jag fattar. :)