Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 811 ggr
Smultronkaka
0

(H) Kritik - Snigel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Häromdagen var jag ute och fotade lite i den ljumma sommarkvällen. Jag hittade en fin fotomodell som glatt ställde upp på några bilder! Vad tkr ni om resultatet? : )

urfaren
0

alldeles för mörk snigel+att fokus loigger på handen och inte snigeln.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Mari
0

Håller med urfaren om att bilden är för mörk, jag gillar oftast motljusbilder men denna känns lite för felplanad.

Fokusen däremot tycker jag visst ligger på snigeln, den finns på både handen och snigeln när man klickar upp den i stort format.Skuggan framför snigeln gillar jag tyvärr inte, det känns som den får mer uppmärksamhet än själva modellen du hittade.

Det jag skulle ha testat att göra annorlunda är att få till en siluettbild, vore rätt coolt att ha en snigel krypande på handen sådär fast man bara ser en siluett.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

flisan300
0

Varför inte sätta snigeln på en stubbe eller nåt så blir det mer naturligt.

eellzyy
0

det där är en snäcka, inte en snigel :))

Smultronkaka
0

#2 jag förstår vad du menar! Jag ska leta runt lite bland mina andra bilder och se om jag kan hitta nån som stämmer in på din beskrivning. :)

#3 Jag räds inte för att testa nya idér! Dem flesta skulle väl inte ens våga hålla i en snigel. Men visst, vill man få till ett mer naturligt foto kan man ju sätta den på en stubbe.

#4 haha "husvagnssnigel" är vad det är ;)

Rosino
0

Jag tycker handen blir för dominerande, så jag skulle nog ha beskurit bilden ganska kraftigt för att få blicken mera på sniglen/snäckan (vad det nu är).

Smultronkaka
0

#6 hm.. okej! Intressant :P  jag kan hålla med om att handen är ganska dominerande i bilden!

Cerrolyn
0

Jag håller med #6 och beskutit bilden, men jag tycker att den är fin.

**MVH Cerrolyn