Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 659 ggr
[Aremea]
0

(M) I väntan på arbetet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha lite konstruktiv kritik på denna bilden, vad borde jag ha tänkt på ang komposition, ljus och kamerainställningar? Jag tycker mig se ett lätt blåstick, men gillar känslan i bilden som det ger.

Den är något beskuren men annars i stort sett obearbetad.

ISO: 200

Slutare 1/125"

Bländare 11

/Aremea

Fridaaaa
0

Är dålig på att ge kritik men ska försöka:

Gillar den väldigt mycket. Härlig bild

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Martin
0

Jag tycker att den är lite för tight beskuren i högerkanten, lite mer luft mellan stol/kant hade jag nog valt (tror jag, svårt att föreställa sig när man inte var där). Tycker även att bilden är lite mörk och kontrasterna i hundansiktet lite för dålig, men det är svårt med svartvita djur tycker jag själv också.

Annars ett bra komp och en bra bildidé, som det säkert går att slipa på även på kommande arbetspass.

mvh Martin

[Aremea]
0

Tack för input! Har du själv något tips på hur jag ska göra för att inte de svart-vita hundarna ska bli så platta? Antingen blir de vita partierna helt utfrätta eller de svarta underexponerade…

Martin
0

#3 Tyvärr har jag ingen bra input på just den biten. De bitarna samt fotografering av motiv i skugga/sol på samma bildruta är saker jag tycker är riktigt tufft och som jag inte tycker mig få till det ordentligt med. Jag tycker överlag att jag lyckas bäst med exponeringen på svartvit när jag har punktmätning på det svarta området, då blir den mest kontrasterad och har jag inte alltför lång slutartid så blir där ofta någon liten teckning i det vita, men ganska ofta blir något parti utfrätt.

mvh Martin