Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 334 ggr
Tangotime
0

(L) Kritik - "Utstickare"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var med på Fotomaraton i går. Ett av temat var "Utstickare" och detta är min tolkning. Vad tycker ni?

Martin
0

Jag tycker att du har lyckats bra med denna. Gillar de svartgråa tonerna samt kontakten och blänket med hundögat. Och nosen sticker onekligen ut, men jag tycker att ögat (kontakten med det) sticker ut mer. Dubbeltolkning fungerar i denna bilden tycker jag.

mvh Martin

Tangotime
0

#1 Tack! Bilden är tagen med Macro objektiv. Vilket gorde att nosen blev väldigt suddig. Hur tänker du ang det? Stör det? Jag tänkte att jag skulle ta ett gäng likadana bilder och se om jag kan få till en bättre bild än denna. Så, är det något jag ska tänka på? Tänkte ta ett annat objektiv i så fall.

Mari
0

Spännande bild, jag gillar också de gråsvarta tonerna samt ögat, för mig gör det inget alls att själva nosen är suddig.

Kan dock tänka mig att om det bara var nosen som stack ut, utan att man såg ögat eller att ögat var i oskärpa så skulle nog bilden passa in ännu mer på temat utstickare.

Det jag funderar på i denna bild är speglningen (?) eller vad det är som bildar linjer som nästan "sticker" in i hundens öga. Jag kan inte bestämma mig om jag tycker att det stör eller om det passar in med hundens lite kantiga och linjeformade huvud och tecken.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tangotime
0

#3 Bilden är tagen när Ville sticker ut näsan genom bilrutan som är lite nervevad. Så det är rutan du ser som "sticker in i ögat".

Jag ska prova att ta en bild där nosen är i fokus och se vad skillnaden blir!