Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 649 ggr
my-real-life
0

Tips på kamera + objektiv?

Hejsan!

Skulle gärna vilja börja fotografera hästsport!

Både inomhus + utomhus

Och jag undrar om ni kan hjälpa mig med att hitta en kamera + objektiv som lämpar sig för detta och som inte ligger i allt för hög prisklass.

Tacksam för svar :)

Gips
0

Nikon är populärast, även canon är populära. Köp det billigaste kamerahuset om du köper nytt och köp ett fast objektiv utan zoom i lämplig brännvidd för hästfoto. Fasta objektiv är lätta, skarpa och billigare än zoomobjektiv

my-real-life
0

#1 kan du ge något förslag ? :)

Pandy
0

Nikon d3000 är billig och jag kan minnas fel så blev den utseed till den mest sålda kameran i europa eller något, kan verkligen ha fel, men väldigt populär är den! Den med nikkor af 50mm f/1.8 låter alldelse utmärkt inomhus. Men glöm inte att du inte får autofokus i objektivet för då behöver du af-s50mm f/1.4:)

my-real-life
0

Okej tack :D

Har du något tips på någon Canon också ? :)

Gips
0

kolla in scandinavianphoto.se siten där finns alla vanliga prylarna och det står bra info om dem.

my-real-life
0

Aa men jag tänkte mer på om någon hade en kamera och kunde rekomendera dem och visa lite exempel :)

WhoCares-01
0

jag har en canon eos 1000d. är inte helt nöjd med den men det beror inte på kameran. jag är helt enkelt mer av an nikkon-person =) men jag har fått en hel del bra bilder på utomhustävlingar =) så rätt nöjd är jag iaf. men önskar jag valt en nikkon d3000 istället.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3