Tips på kamera + objektiv?
Hejsan!
Skulle gärna vilja börja fotografera hästsport!
Både inomhus + utomhus
Och jag undrar om ni kan hjälpa mig med att hitta en kamera + objektiv som lämpar sig för detta och som inte ligger i allt för hög prisklass.
Tacksam för svar :)
Nikon är populärast, även canon är populära. Köp det billigaste kamerahuset om du köper nytt och köp ett fast objektiv utan zoom i lämplig brännvidd för hästfoto. Fasta objektiv är lätta, skarpa och billigare än zoomobjektiv

#1 kan du ge något förslag ? :)
Nikon d3000 är billig och jag kan minnas fel så blev den utseed till den mest sålda kameran i europa eller något, kan verkligen ha fel, men väldigt populär är den! Den med nikkor af 50mm f/1.8 låter alldelse utmärkt inomhus. Men glöm inte att du inte får autofokus i objektivet för då behöver du af-s50mm f/1.4:)

Okej tack :D
Har du något tips på någon Canon också ? :)
kolla in scandinavianphoto.se siten där finns alla vanliga prylarna och det står bra info om dem.

Aa men jag tänkte mer på om någon hade en kamera och kunde rekomendera dem och visa lite exempel :)
jag har en canon eos 1000d. är inte helt nöjd med den men det beror inte på kameran. jag är helt enkelt mer av an nikkon-person =) men jag har fått en hel del bra bilder på utomhustävlingar =) så rätt nöjd är jag iaf. men önskar jag valt en nikkon d3000 istället.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3