Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 361 ggr
Workingdog
0

(L) kritik - Nyfiken Kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vill gärna ha lite kritik på den här bilden och tips :)

Bilden är tagen med min kompis Nikon D300 med standardobjektivet :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Workingdog
0

Putt

/Mvh Jennifer

Mari
0

Jag vet inte om jag tycker att kaninen ser så nyfiken ut Obestämd För att illustrera en nyfiken kanin på bild så tänker jag mest på att kaninen är nyfiken på kameran och tittar in i den eller att den tittar in något annat intressant.

Nästa gång du fotograferar din kanin, testa att gå ner i samma höjd som kaninen, alltså att du sitter på knä eller allra helst ligger på mage för att komma i samma nivå, som betraktare av bilden kommer man mycket närmare motivet och bilden blir trevligare att titta på Glad

Skärpan och färgerna tycker jag du har lyckats bra med fast du har använt blixt, oftast så brukar färgerna kunna bli lite konstiga då eller att skärpan hamnar lite konstigt.

Jag ser fram emot fler bilder på din kanin

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Workingdog
0

#2 tack :) ska tänka på det nästa gång, dock är det svårt då hon bara hoppar upp i knät då ;)

/Mvh Jennifer

Aviendha
0

#3 Kanske kan du ta hjälp av någon annan när du ska fota kaninen? Illrar är supersvåra när man fotar i samma höjd - de kommer rakt in i kameran (om de inte springer iväg förstås) och då är det guld värt med en medhjälpare som kan distrahera djuret, sätta ner det där det ska stå när man är redo osv. Då får man fokusera mer på kameran och bilden för det är i princip omöjligt att göra det om man samtidigt ska jaga djuret, försöka undvika att det hoppar upp i ens knä eller vänder rumpan mot en ;)

Workingdog
0

#4 haha ja jo illrar är riktigt svåra att fota :) Spec en social iller som klättrar upp på en hela tiden också xD Men får nog ha en liten medhjälpare nästa gång :)

/Mvh Jennifer