Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 600 ggr
Gips
0

(M) Testar nya kameran lite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tagen med 1/1000sek, iso 500, f11, förinställt avståndsfokus på 6 meter.

Martin
0

Gillas! Inte mycket att säga om mer än att likt många av dina andra bilder så tycker jag att skärpan sitter där den skall, bra liv i bilden trots att bilden är fryst. Möjligen skärpedjupet som bidrar med det.

Vad är det för nya prylar du gått och köpt? *nyfiken*

mvh Martin

Mari
0

Jag vill inte framstå som en gnällig Sajtvärd men försök att komma ihåg att sätta (M) eller vad det är för kritik du är ute efter när du skriver rubriken.

Håller med Martin här helt och hållet och är också nyfiken på vad det är för utrustning du har köpt Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gips
0

OK jag ska bättra mig , jag drog mig för att skriva (M) Kritik eftersom rubriken blir så kort men man kan kanske skriva bara (M)+rubrik?

Jag har köpt en Nikon d700 och gillar den skarpt, väldigt brusfri på iso 500 och användbar på mycket högre iso, dessutom verkar det som om man slipper redigera bilderna 1 timme /styck med att ljusa upp o mörka ner partier m.m. Bilderna är bra redan från kameran i princip. Dessutom kan man anväönda det bra 300/f4 till hundfoto (fullformat) och sälja det kassa Nikon 180/f2,8 vilket har liknade brännvidd på småformatkamerorna.

Mari
0

#3 Det är helt ok att bara skriva (M) i rubriken och utesluta ordet kritik Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

#3 Grattis till - vad det i alla fall låter som - trevligt nyköp! Då ser vi fram emot ännu fler och ännu bättre bilder av dig :o)

mvh Martin

Ankilika
0

Riktigt fin bild!