(M) Kritik - Vallhund

Bilden är fin men jag skulle vilja att bakgrunden skulle vara lite mer suddig. :) Men som jag skrev fin bild på en söt hund. :)
Sen en sak till som jag själv tycker om dina bilder, du tar alltid så fina bilder. 
Ett mycket fint "vardagsporträtt"! Stör mig en del på bakgrunden dock, jag tycker att det gör sig bra att den är tydlig och att den inte är heljämn men till vänster, bortanför den röda stolpen blir det för mycket och tar blickfång från hunden. Bakgrunden är ju inte stilren eller utan distraktion precis, men för mig så fungerar det på ett annat plan än en stilfull studie av en vacker hund - det blir mer en dokumentation av en arbetshund som jag gillar, men ändå hade lite mer tanke på bakgrunden gynnat bilden tror jag. Hoppas jag inte snurrar till det helt för dig nu :P
Färgerna känns det som att du lyckats riktigt bra med :) Lite mer kontakt med hunden hade inte skadat, eller att den hade ett tydligt fokus någonstans för just nu kan jag inte få grepp om det är en kass kontakt med "oss" eller om den småkollar på något annat vilket känns lite otydligt för min del.
Paulina