Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 643 ggr
Linboll
0

(M) italiensk vinthund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en till telefonbild som jag hade gjort om till svartvitt i telefonen. Jag tycker den är rätt ok med vattnet och naturen bakom.. vad tycker ni?

Kunde fått med ena örat mer, det vet jag. =)

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Mari
0

Jättefin bakgrund och hunden står dessutom jättebra uppställd.

Dock är det något skräp (?) under hunden? Och precis som du säger så hade bilden varit bättre om du fått med hela hunden, både örat och framtassarna. Även en aning mer luft framför hunden, alltså åt det håll som hunden tittar hade varit jättebra.

Att du gjort bilden svartvit tycker jag blev riktigt bra, synd bara att det är lite utfrätt i vissa partier på hunden, antar att det var för starkt ljus.

Mycket spännande ram, är det något som kameran lägger till själv? Tycker den passade fint runtom.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Linboll
0

Åh tack så hemskt mycket för all bra kritik!

Ja ramen fanns fanktiskt i kameran, har inte gjort någonting alls med den i datorn än.

Ja, nu ser jag att det är något under honom, ska försöka redigera bort det när photoshop fungerar igen.

Det var mkt stark som den dagen vid hamnen, men jag kan ju försöka mörka ner den lite när jag ska ta bort skräpet.

Jag själv blev lite förvånad över hur bra bilden blev med just mobilen.
Och han fick så fin form trots den otympliga selen.
Det är roligt att han ser så stor ut, för han väger bara 9 kilo.

Ska lägga in en bild på mig och honom tagen samma dag så man ser storleken plus att jag gärna vill ha kritik till den bilden som utstrålar sådan kärlek i det ögonblicket. =)

Tack igen!

Hälsningar Anna med pälsklingar!