(H) Parson russell

Ett bra hundporträtt. Bakgrunden är ganska rörig men på ett ganska harmoniskt sätt ändå. Normalt gillar jag inte röiga bakgrunder. Men den här gör sig bra som höstbild.
Kanske den borde vara lite suddigare upptill.
Skuggan stör inte mig, det är ju naturligt när solen skiner. Gillar du inte den kan du klona bort den. Och då kan man undra, varför ingen skuggs då ljuset fall på från sidan?
Lite synd på skuggan över hundens högra öga.
Bra jobbat.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Du ser ut att ha haft lite otur med ljuset när du var ute och fotade. Är riktigt hårt sidoljus, och då blir det tyvärr väldigt tydliga skuggor. Det här kan man ju lösa på plats med hjälp av en reflexskärm. Man behöver inte köpa en jättedyr utan det fungerar fint med lite aliminiumfolie som du låter ljuset studsa på. Tror även att du skulle kunna ljusa upp de delarna lite nu i efterhand om du har koll på hur man använder lager. Skuggan på marken är inget jag tycker stör särskilt mycket utan det är skuggorna i ansiktet som stör.
På den första bilden hade jag gärna sett lite mer luft ovanför huvudet och på den andra bilden hade det, som du redan märkt själv, varit bättre om hela örat syntes.
Fina bilder! Färgerna känns väldigt rätt och skärpan sitter bra. På första bilden tycker jag att det är en jättefin kontakt mellan hunden och kameran.
Tack så mycket för era åsikter :)
Jo, det var skuggan på hunden som jag tänkte på och inte den på marken :) Jag har en reflexskärm men ville experimentera lite. Så tråkigt att göra likadant varje gång. Men om skugga på hunden inte är någon hit så får jag gå tillbaka till reflexskärmen då ;p