Hjälp tack!
Söker efter ett fast objektiv, har letat och letat i 1år nu men kan verkligen inte bestämma mig för vilket jag vill ha och som känns bekvämast för mig.
Så jag ber er nu, lägg in 1-3 bilder som ni fotat med fasta objektiv.
Helst på djur, men det spelar egentligen ingen roll.
De objektiven jag väljer emellan och söker bilder ifrån är:
35mm - 50mm - 85mm - 90mm
NIKON
Skriv gärna vad ni gav för objektivet och om det är nyköpt eller begagnat.
Skulle vara otroligt stor hjälp!
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Hej!
Tips
Gå med i D70sverige .se, Just nu så är det någon som säljer 1x 85mm 1,8D för 2000.- nästan halva priset och i nyskick. har aldrig hört om någon som har haft problem med något köp där. så du får vara snabb
Ska du handla beg är det bra att kolla på blocket och nikonforum. Nikonforum säljer som smör, bättre än man tror!!!;)
Tack för tipset båda två! =D
Vad har du fö objektiv just nu? Antar att du iaf har kit 18-55. När det gäller bränvidderna är det ju enkelt att välja siffra genom att testa sig fram vad man fungerar bra med. Ställ den på 35 och rör inte på säg en hel dag och så får du låtsas att brännvidden är låst där. Samma sak med 50. Har du något uppöver så fortsätt. Sen när du vet åt vilket håll det drar kan du börja kika objektiv. Det finns skarp optik på alla, men det är en ganska så enorm skillnad med ett fast 35 jämfört med ett fast 90. Det beror ju lite på vad du ska fota, hur du fotar och hur det fungerar för dig. Ska du fota mycket inomhus, ex djur kan 90 vara lite thigt på en mindre yta medan 35 kan vara utmärkt. Däremot är 50 och uppåt bättre porträttobjektiv än 35 tex.
Paulina
Har nikon 50mm f/1.8, är jättenöjd med det 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#4 Har både 18-55, 55-200 och 70-300.
Har dock varit in på fotoaffärerna här omkring och testat de olika objektiven och jag har haft tankarna på 50-60-85 och 90 då dessa är mer allround objektiven.
Och fastnat för 60mm och 85, så för min del kommer det antagligen att bli ett Nikon 85mm f/1.8 tror jag =).
#5 Otroligt mysig bild!