Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 1139 ggr
Anfa
0

(M) Kritik - springande chihuahua

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min mormor ska i julklapp få tre inramade bilder av hennes hund i ramar som ska vara bredvid varandra på väggen, om ni fattar ;) Här är en av bilderna som jag hade tänkt använda, men vad tycker ni?

Anfa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kom de med nån röstgrejj Förvånad Strunta i den!

Här är originalbilden, visst blev bildkvalitén sämre på den redigerade?

Mari
0

Jag tycker det är en härlig bild, din mormor kommer bli jätteglad Skrattande

Det jag skulle ändra på är några saker, först och främst så har du fått med ett vitt streck i högerkanten på den redigerade bilden, sen vet jag inte om det är medvetet men den redigerade bilden är även mer röd än orginalbilden? I orginalbilden tycker jag färgerna känns att stämma bättre.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anfa
0

Tack så mkt =D

Oj, de vita strecket ska bort ;)

Kanske blev något i Camera Raw, kommer nog redigera om den :) Men skärpan, hur är den?

Mari
0

Skärpan tycker jag sitter fint på själva hunden men nu när jag tittar extra på just det så är det för mycket skärpa i gräset, speciellt där du har klonat bort skuggan.

Jag skulle nog ha behållt skuggan, jag tycker inte att den stör så mycket så att den behöver klonas bort Glad Kanske bara ljusat upp den en aning.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anfa
0

Oj så skönt, haha blev inte alls nöjd med kloningen :)

FotoAlle
0

Fin bild med bra fart i :-)

Men - skärpan ligger precis bakom hundens huvud, i pälsen mellan öronen, Så huvudet är inte skarpt.

Sedan så gillar jag inte hundens uttryck, den ser inte glad ut, snarare lite orolig.

Däremot så tycker jag att färgerna är bättre i den redigerade varianten.

Anfa
0

Tack så mycket för kritiken =D Jo om den ska användas blir de finputs, men de du sa om uttrycket har jag inte tänkt på.. Hmm hur ska ja lösa de.. :-/

Anfa
0

Putteliputt =D

Anfa
0

Ni vågar kommentera (A) ;)

Anfa
0

Hallåå =D

Anfa
0

Hallåå =D