Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: djurfoto-ifokus
Läst 784 ggr
Mari
0

Veckans Fråga: När tycker du att det är ...

När tycker du att det är dags att uppgradera sig till en bättre kamera?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gips
0

När det kommit en ny kamera som är mycket bättre än gamla och som ger mycket pang för pengarna!;)

Aviendha
0

Jag skulle inte känna ett ett behov av att byta innan
1. Min nuvarande går sönder
2. Min kunskap har ökat såpass mycket att min nuvarande begränsar mig. Dvs jag har lärt mig allt den har att ge och kan inte längre nöja mig med det.

IdaSH
0

När man vill ha en och har råd!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

[Rhodugune]
0

#2 jag håller med om att när kameran begränsar en så är det dags för mig att byta upp sig.

Kram, Maya

AnnaCDSG
0

Håller med #2 och #4 - när man känner att kameran begränsar en.

Jag ska snart uppgradera mig av just den anledningen.

[Rhodugune]
0

#5 Vad spännande, vad blir det för kamera och varför just den?

Kram, Maya

Martin
0

Skulle nog också säga om man känner att kameran man har inte räcker till för ens behov eller krav.

mvh Martin

AnnaCDSG
0

#6 Ja, det ska bli väldigt kul! Jag är inte 100% säker än, men det lutar mot Nikon D90 eller D7000, beror mest på vad jag kommer att ha råd med.

Nu har jag en Nikon D40 som känns så tråkig och som jag "växt ifrån" för längesen. Jag vill ha en snabbare kamera som klarar av högre ISO-tal och som har fler megapixlar. Anledningen att jag började titta på just de här Nikon-modellerna är att jag även vill kunna filma med kameran. Det skulle vara så smidigt att ha både stillbild- och filmfunktion i samma och slippa släpa med sig två olika kameror överallt. Glad

[sheltietjej]
0

Jag kommer byta kamera när…

• Den nuvarande kameran går sönder.
  • Den nuvarande begränsar mig inom fotografering.
  • När jag har mer fotointresse.
  • och när jag fått ihop lite mer pengar.
[Ebfotograf]
0

När man har pengarna och har tröttnat på sin nuvarande kamera och vill utveckla sitt fotograferande.

LisasFoto
0

För min del insåg jag idag att det är dags att fundera på att köpa ny kamera.
Det gjorde jag när en glada flög förbi på låg nivå och jag tar upp kameran och börjar ändra inställningar från stativ på stillasittande fåglar till för frihand på fåglar i rörelse.
Då insåg jag att det tar alldeles för lång tid att ändra inställningar via menyerna och att jag behöver antingen knappar till det eller att jag kan definiera olika program.

Så det blir att börja fundera på en ny kamera. :)