Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-hård
Läst 895 ggr
Kavitha
0

(H) Kritik - Liggande katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en till bild på min älskade Ragdoll. Har förbättrat bakgrunden och lagt en skugga längst ner på bilden och beskurit den till en panorama, annars är den helt orginal.

Fridaaaa
0

Inget att säga, superfin & superhärlig bild enligt mig! Och supersöt katt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kavitha
0

Tackar, tackar! Skrattande

Aviendha
0

Mycket fin och mysig bild. Jag gillar färg, ljus och omgivning men hade gärna sett aningen mer luft till höger om tassen och den där knivskarpa skärpan som skulle gjort bilden perfekt i mina ögon hittar jag inte riktigt.

Kavitha
0

Tackar för kommentaren, alltid trevligt att få lite tips på vad man kan göra bättre, det uppskattas mycket. Glad

Ja jag lånade min systers sambos kamera och var inte så haj på hur den fungerade, då jag aldrig tidigare hade fotograferat med en digital systemkamera förut.

Kanske borde ha använt manuell fokus istället.

Men det är ju lätt att säga såhär efteråt. Nu har jag äntligen en helt egen systemkamera iallafall, Skrattande ,så den används flititgt nu och jag hoppas på att den ska hjälpa mig utveckla mitt fotograferande.

En bild som är tagen med min egen systemkamera finns också här och den bilden tror jag att jag lyckades snäppet bättre än med den här, så kika gärna på den också och kommentera, det vore kul.

Inlägget heter: (H) - Kritik katt

lodjuret
0

Gillar även den här bilden, lika fin som den andra bilden du tagit.

Verkligen fint och en söt katt.

Anfa
0

Jättefin, det enda som jag tänker är att den är lite tajt beskuren till höger, vid tassarna. Annars kanon Skrattande

Kavitha
0

#5 - Kul att du gillar den här också! Skrattande

#6 - Tackar för bra konstruktiv kritik. Glad
Ja det är aningens för lite luft till höger om tassarna, men det är så bilden är, har bara beskurit den uppe och nere.
Har dock en nästan likadan bild på honom som är tagen lite längre ifrån, den kanske hade varit bättre, men jag tror jag valde den här ändå pga blicken i hans ögon i just den här bilden om jag inte minns helt fel.
Ska nog ta mig en titt på den andra bilden och se om det var som jag tror.

Cerrolyn
0

WOW vilken härlig bild, jag älskar den.

**MVH Cerrolyn

Kavitha
0

#8 - Tackar så mycket för din fina kommentar! Skrattande

hanzyy
0

åå jätte söt katt en sån vill jag också haGlad

majlar
0

Vacker bild med "mjuka" fina linjer.

Kavitha
0

#10 - Tackar, tackar! Skrattande
Vill du ha en så´n kisse så får du skaffa dig en renrasig Ragdoll, för det är precis vad han är. Själv har jag två.

#11 - Tackar för din fina kommentar. Glad

Workingdog
0

Guud så fin :D Älskar Ragdoll. Min kompis har en och han är hlet underbar :D Dock för ljus men ändå sjukt söt :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Kavitha
0

# - Tackar! Vad glad jag blir! Skrattande Ja han är en av två Raggisar här hemma. Har aldrig haft raskatt förut och nu kan jag knappt tänka mig något annat. Dom är huuuuur mysiga som helst och så himla vackra.

TinaNordberg
0

Vacker bild på fin katt. Om det är lort katten har  på nosen skulle jag klona bort det. Kanske öka kontrasten en aning.  Har du ökat skärpan?

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus

Kavitha
0

#15 - Tackar! Skrattande

Ja du, jag vet inte riktigt vad han har fått på nosen faktiskt, men jag har också funderat på att klona bort det. Det är dock inte det lättaste, men det är ju värt ett försök.

Skärpan kommer jag inte ihåg om jag gjort något med.

TinaNordberg
0

Eller ta bort det med reparationsplåstret i PS. Det blir riktigt bra, jag gjorde ett prov.

Säg till om du vill se bilden.

Tina Nordberg medarbetare:

Fågelskådning i fokus

Svamp i fokus