Veckans Fråga: Julkort!
Tänker du göra egna julkort iår?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ja det tänker jag!
Jag funderar just nu på hur jag som bäst kan göra ett roligt och snyggt julkort med alla mina 5 marsvin involverade
Ett luciatåg kanske? Eller ska de föreställa små tomtenissar i en verkstad kanske
Hihi
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ja, fast jag kommer förmodligen använda mig av en bild som är tagen förra året. Just nu när jag är fotosugen regnar, snö slask så jag vill inte plocka med kameran ut.
#2 Du har inte möjlighet att fotografera något inomhus? Om du har smådjur så har vi en artikel om hur man kan bygga sin egna ministudio
#3 Låter roligt! Hur har du tänkt gå tillväga då? Samla alla djuren tillsammans och fotografera eller tar du individuella bilder på djuren och klipper ihop till något slags kollage?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Antingen blir det hunden som får bli modell eller så blir det hästarna, har inte riktigt bestämt mig, tror i alla fall inte det blir katten, jag tror inte hon blir så glad av att bli utklädd medans hästarna och hunden gärna ställer upp 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag börjar fundera på flera olika julkort nu.
En på hunden som skickas till hans uppfödare samt träningskamrater.
En till på två av marsvinen (som egentligen tillhör en kompis) fast jag funderar om jag kanske ska göra ett flyttkort kombinerat med julkort?
Jag skulle även vilja göra ett julkort med några av djurskyddets katter som man kan skicka runt till de som är engagerade i det
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ja, har börjat fota lite redan. En av bilderna kan ni få se. Dock inte helt nöjd än
#8 Vad sött! Du har inte funderat på att sätta en liten röd rosett i det långhåriga marsvinets lugg?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#9 tack för tipset! ska fota igen under helgen så väcket på bakgrunden försvinner.
Så det får bli individuella bilder (eventuellt att hundarna kan vara med på samma bild) och så klipper jag ihop något roligt i photoshop.