Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 1672 ggr
[sstorm]
0

(M) Kritik - lucia tema

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha kritik på denna bild. Vill tillägga att jag vill ha kaninerna i bakrunden för att inte få en för städad bild, dock satt inte kaninungarna still i sina små glitter kransar men jag tycker ändå att de framhäver lucia mer.

[sstorm]
0

ingen? :(

Emmy
0

Mycket ljuvlig bild. :) Härligt ljus och söt kanin. :) Den ser ut att njuta.

majlar
0

Jättejättesöt bild på en söt kanin. Fint ljus och fina färger

[sstorm]
0

Ingen som har mer kritik? :'D

Mumilainen
0

Åååh! Gu så fint! Det måste vara den finaste lucian jag sett! :)

Malin

Lillgårds

Kaninhopp
0

Galet söt! :)

Peak303
0

Jättesöt och fin bild. :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

gaabriellaaa
0

jättefin bild! Det som stör mig är isåfall det röda "snöret" nere vid vänster tass ..

Martin
0

Jag tycker precis som många andra, sött motiv. Men det säger inte så mycket om bilden och är väl inte heller någon kritik egentligen, och du vill ju dessutom ha mediumkritik.

Jag tycker att du har en bra idé med din bild, men att de röda sidenbandet till höger samt det röda glittrande i bakgrunden tar lite för mycket av uppmärksamheten i bilden. Jag skulle velat ha ansiktet mer upplyst så att man först tittade där och sedan tittade vidare i bilden, som det är nu känns det som att kaninen kommer lite ur bilden så att säga.

Ingen exif i bilden så svårt att veta vad du har haft för inställningar, men jag vet att inomhusfotografering inte är enkelt. Men jag skulle velat försöka lysa upp det mer eller om man vill behålla den dunkla stämningen ändå försökt lättat upp ansiktet i alla fall.

mvh Martin

[sstorm]
0

Äntligen riktig kritik Flört

Det röda sidenbandet runt kaninen antar jag att du menar, och det är svårt att ta bort eftersom det är en mycket viktig del i en "Lucia". Just när jag tog fotot var de kanske inte bästa tidpunkten då de var bäcksvart utomhus ;) Men har tankar på att ställa upp "studion" utomhus för att få ett mer naturligt ljus.

Återkommer när jag fotat igen :)

Martin
0

#10 Jag tycker också att bandet hör till lucia, och tror inte att det behöver bli ett problem. Nu blev kaninen bara så mörk så att den försvann bakom lystret från det röda och delvis även det vita till höger i bild. Med samma utförande fast lite bättre ljuskälla mot ansiktet så tror jag det blir mycket bättre - lycka till så ser vi fram emot nästa bild!

mvh Martin

Workingdog
0

#10 tror inte hon menar luciabandet, utan om du kollar på vänster till bilden, nedanför manen ser du något rött. Tror att det är det hon menar :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Martin
0

Med risk för att det blir rörigt… men #12: Jag tror att #10 syftade på #9 och inte det tidigare inlägget. #9 berörde det röda bandet runt kaninen, inte det nere vid foten.

mvh Martin

Workingdog
0

#13 aha :P nu fattar jag xD

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Moa-16
0

Bilden i sig är väl fin,lite väl mörk kanske. Men jag tycker kaninen ser lite olycklig ut där h*n sitter ;) Och jag tror det skulle ha blivit bättre om du tog av kaninen "kläderna".

gaabriellaaa
0
#14 haha jo jag fattade inte heller först men sen kom jag på :P och jag det var bandet "under" manen jag menade :) (vet inte varför det blir fet text Obestämd)
[sstorm]
0

#15 Det var hela grejen med fotot, att de skulle vara lucia tema :P

Moa-16
0

#17 Ja, jag förstår det, men jag tror det skulle bli bättre med bara luciakronan.

[sstorm]
0

#18 De skulle vara som om Lucia kom  naken med bara kronan x) Hela grejen med fotot är att de ska föreställa lucia, inte en kanin med krona

Moa-16
0

#19 Haha, men då har du misslyckats, det ser fortfarande ut som en kanin ;)

[sstorm]
0

#20 Trevligt att dina kaniner har lucia linne och krona på sig :) Jag bad om kritik på själva fotot, inte hurvida kaninen ska vara klädd ;)

Moa-16
0

#21 Va? Jag har inga kaniner (: Nej, du bad om kritik på bilden, skrev du i inlägget iaf. - Jag tycker det skulle ha varit bättre utan kläder,men,vi släpper det nu!

Trocaderoe
0

Jättesöt!