Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 706 ggr
OlleA
2010-12-05 13:11
0

Visa bilder

Brukar ni visa bilder för släkt och vänner? Kanske är det ett ålderstecken när man börjar tycka att saker var bättre förr, men jag minns med glädje hur vi för ca 20-30 år sedan ofta samlade släkten runt en diaprojektor under mörka höstkvällar. Kanske hade någon varit ute och rest, inte nödvändigtvis utomlands utan t ex Skåne, Öland eller Göta Kanal dög gott. Eller så var det vanliga vardagsbilder som kunde vara nog så trevliga. Naturskyddsföreningens bildkvällar var välbesökta, ofta fick vi begränsa antalet bilder för att alla som ville skulle få visa något. Nu är det länge sedan jag såg på bilder hemma hos någon, och när vi i Naturskyddsföreningen försökte ha en bildkväll förra vintern var det bara jag som hade bilder och ett äldre par som kom för att se dem. Finns det något som kan väcka intresse för bildvisningar i 2010-talet, eller är det helt ute? Att visa bilder i olika internetforum är kul, men trots allt lite opersonligt.

Olle

Martin
2010-12-05 14:28
0

I min och sambons släkt och vänskapskrets visas ofta foton. Kanske inte de vardagliga, men semestrar eller annat blir det ofta visning på. Oftast på datorn, men mest för att det är en gammal häck och gammal tv och det inte blir bra när man kopplar upp mot den - blir bättre när det blir nya grejor och kan köras över HDMI osv.

Annars får du väl leta upp någon fotoklubb - gissar att det borde vara en del bildvisningar på sådana ställen?

Sist men inte minst - visst blir det lite opersonligt på nätet men det är inte fyskam ändå och om inte annat kan man väl kanske lägga ut texterna lite runt bilderna / fotoexkursionen?

mvh Martin