(M) Kritik - Golden Retriver & Schäfer
Lite kritik önskas på dessa två bilder på mina daghundar som jag knäppte idag under promenaden.
Dom är tagna med min Nikon D5000, allra första gången jag fotar i Manuellt läge :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
:)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Den andra är bra exponerad men du verkar ha lite liten bländare. f5,6 hade jag valt på andra bilden med den kameran du använde;)
Tycker att bilden på Schäfern blev bäst:) Den andra blev lite ljus tycker jag:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tycker att första bilden ser fel ut. Du kunde ha fotat bilden mera som du gjorde med schäfer bilden, mera rakt framifrån, det ser ut som att du står upp och fotar neråt vilket gör att den fina hunden inte alls kommer till sin rätt. Bilden hade antagligen blivit ännu bättre om du hade satt dig på huk och fotat rakt framifrån istället.
Schäfer bilden var mycket bättre dock var det synd att fotbollsmålet kom med men ska man fotografera hundar så tycker jag att man ska vara på hundens nivå och få den intresserad av en med öronen uppåt och en nyfiken blick och se till att man fotar hunden rakt framifrån och inte uppifrån. Precis som på schäfer bilden!
Men fortsätt fota och studera bilderna så lär man sig fort hur man ska göra för att få bilden med stort B