Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 719 ggr
OlleA
0

(M) Kritik - Rådjur igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En "snögubbe".

OlleA
0

Mor och dotter.

OlleA
0

Bocken igen.

Misarn
1

wow du verkar verkligen tycka om rådjur, men som sagt du tar jättefina bilder men borde mjukna upp kontrasterna lite, så bilden inte ser så hård ut.

OlleA
0

Är det bättre så här?

Misarn
0

Ja det ger en mjukare övergång i färgerna, tycker rådjuren har sådan fin färg i pälsen under vintern Glad

IceJossan
1

Jag håller med #3: Fina bilder, snyggt fångat! Men kontrasterna gör bilderna väldigt hårda. Testa gärna att fiffla lite i färgbalanser och mättnad för att få liiite varmare färg på rådjuren - jag vet inte hur det blir, men jag skulle vilja se lite mer värme i färgerna så att bilderna blir lite mer livliga.

Mari
1

Äntligen lite vinterbilder på rådjur Skrattande Kul att de kommer tillbaka år efter år.

Jag håller också med de två ovanför mig, du har en tendens att göra bilderna hårda och för skarpa (?) men så som du visade i #4 Tycker jag fungerar bättre, känns mjukare och mer naturligare.
Ser fram emot fler rådjursbilder :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

OlleA
0

Tack ska ni ha! Det tycks råda full enighet om att jag ska skippa autokontrast och vara försiktig med skärpan, så det ska jag försöka tänka på. Snart har jag "jullov" och kan vara hemma vid min rådjursmatplats på dagarna, så ni behöver säkert inte vänta så länge på fler bilder. Glad

Olle

[Moollan]
0

#4 En klar förbättring! Fortsätt så!