(M) Kritik - katter
Bild 1: Denna bild känns lite för mörk och överredigerad på något sätt, är inte säker på hur men kollar man pälsen så känns den flammig på något sätt. Bilden är också väldigt röd, jag gillar effekten som blir i kattens ansikte - att halva är upplyst och halva lite dunklare, jag skulle nog ha beskärt bilden så det blev ett protträtt på enbart kattens ansikte så man inte ser resten av kroppen. Jag saknar även lite mer luft ovanför kattens huvud. Annars tycker jag om denna bild, bra kontakt med katten och det ser fint och avslappnat ut.
Bild 2: Nja, visst är det en rolig bild men inget jag uppskattar. Katten ser lite ut som att den ska kräkas när det är fotat i den där vinkeln. Även här känns det mörkt och felredigerat. Kattens öron är kapade vilket jag inte uppskattar. Nä denna bild gillar jag tyvärr inte.
Bild 3: Bäst av dessa tre! Här är det istället så att pälsen är för ljus och ansiktet, speciellt vid ögonen, för mörkt. Bilden känns också väldigt platt, tror du har redigerat bort lite för kraftigt när du reducerat skuggorna men jag tycker det fungerar ändå. Bilden känns väldigt gul, dra ner lite på den färgen så tror jag att kattens vackra blå ögon framhävs mera.
Katten sitter bra i bilden, saknar lite mer ögonkontakt men detta fungerar också.
Blir nyfiken på hur orginalbilderna ser ut 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Okej, Tack för kritiken! Första gången jag gjort nått sånthär
Ja orginalbilderna ser helt annorlunda ut. Jag har nog justerat exponeringen för mkt, jag tyckte det blev effektfullt men när man sitter och redigerar så blir man lite blind efter ett tag hehe :) Kanske gör om dem lite efter kritiken så får du säga om jag lyckats bättre :)
#7 Denna blev bättre än från början, även om det vita i pälsen är lite för överexponerat så gillar jag denna :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jag tycker om bild nr 1 och 3 väldigt mycket:) Jag tycker att du har fångat deras blickar väldigt bra, speciellt på nr 3. Jag gillar också mjukheten i bilderna, att det är lite suddit runt katten. Jag Tycker att den första bilden är lite förgul/röd :) Så jag testade att redigera den lite på skoj.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
:)