Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 738 ggr
IdaT
0

(M) Kritik - Lilleman

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja medelkritik mot hård kan man väl säga att jag är ute efter. Fotade lite produktfoto i mammas butik, och kunde inte motstå att fota sötnosen lite också. Tyvärr är det på lagret ganska begränsat med "bra" bakgrund, och därför fick golvet tjäna som det. Jag har därför (och för att jag på ett annat sätt ville fånga hans liggstil) medvetet valt att fota honom uppifrån, så jag antar att vinkeln är en smaksak.

F 1.4 - ISO 800 - 1/100, samma på båda bilderna.

Här märker jag själv nu att jag beskurit lite tajt i toppen, ska se om det finns tillräckligt mycket på orginalbilden för att ändra det.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaT
0

Här var då den lite speciella liggstilen jag ville fånga…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Misarn
0

Haha ja den liggstilen känner man väl igen, tycker om första bilden då hunden tittar upp mot dig och tycker det är synd att skärpan inte var bättre och att man slapp den lite utsuddade stuket. Lite mer intensitet i bilden men tycker det var en fin bild annars och att det var en kanonbakgrund Flört

Du skulle också kunna beskära den bilden lodrätt så hade bilden varit ännu bättre!

Gips
0

Mkt fint uttryck på första, men ovanifrån perspektivet fungerar inte riktigt för mig även om bakgrunden blir fin;););)

IdaT
0

#2 Tack så mycket för kritiken!

#3 Å andra sidan hade uttrycket inte varit lika fint om jag hade legat ner, för då hade man inte sett hans ögon på samma sätt, så jag antar att det är fördelar och nackdelar. (Och med det menar jag absolut inte att du måste gilla fågelperspektiv bara för det)

Orginalbilden var en liggande bild, men jag hade amputerat halva Lillemans framben, det var därför jag hade beskurit den som jag gjorde, men tydligen hade jag inte ändrat något annat än att jag beskurit den, så här kommer en lite mer bearbetad version.
I mitt tycke något överskärpt, men jag tror att oskärpan från början var en del skakningsoskärpa och en del brus, så det är väl inte så jättemycket att göra åt det.

IdaT
0

Även en liggande version av den första bilden (dock efter att jag klippt benen helt), tycker nog trots allt bättre om den som liggande.