Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 713 ggr
Metinia
0

(M) Stora katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I somras spenderade jag en dag på Nordens Ark (helt underbar djurpark, underbar att fotografera på!) och fick lite bilder. Vädret var inte helt perfekt, men bilderna blev helt okej ändå.

Så här kommer två bilder som jag vill ha kritik på. Som ni säkert inser har jag en stor förkärlek till kattdjur <3.

Första bilden kommer här då, två lekfulla sibiriska tigrar.

Metinia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och andra bilden, en amurleopard.

Varsågod att kommentera!

Misarn
0

Tycker att det är så kul att få se vilda djur i aktion och ögonblicket du fick på leoparden är det nog många som önskar sig att få på bild. Aktion bilder är oftast roligare att se än när dom ligger och solar sig även fast det kan bli fina bilder också. Favoriten är helt klart leoparden och tycker verkligen du fångade ögonblicket, dock var det synd på tigrarna att du inte kunde få en bätte sidobild då tigerns rygg skymmer lite men som sagt det är ju svårt när det är levande djur =P

Metinia
0
OlleA
0

Jag håller med Misarn. Tigerbilden är rolig för att det är action i den, även om den hade blivit ännu bättre om det gick att få dem mer från sidan. Amurleoparden hade gärna fått höja huvudet lite, men jag vet ju att de ibland kan vara svåra att överhuvudtaget få se på Nordens ark. Klart godkända bilder ändå tycker jag! Glad

Olle

majlar
0

Ögonkontakt med en leopard är det inte många som lyckas med. Jättefin bild.

Anfa
0

Första bilden hade jag också velat se mer från sidan, men annars jättefin:)

Andra bilden älskar jag, grymt häftig!!