Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 936 ggr
[Moollan]
2010-12-31 16:08
0

(H) Dvärgschnauzer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på denna lilla kille som jag jobbade med för ett tag sedan :)

Väldigt charmig hund!

Fridaaaa
2010-12-31 16:18
0

Riktigt fin!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mari
2011-01-01 13:18
0

Fint Skrattande

Jag vet inte om det är min skärm men jag tycker det är ett litet litet rödstick över bilden.

Ska jag sedan kanske kommentera lite mer så tycker jag inte att man får någon vidare kontakt med hunden, kanske för att luggen skymmer de mesta av ögonen? Bilden känns väldigt stillsam, vilket är bra för sig men jag tycker om när något händer Glad

Lite mer skugga under hunden skulle nog inte ha skadat, känns lite som att hunden svävar nu Tungan ute

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Moollan]
2011-01-01 13:46
0

Luggen vet jag inte vad man ska göra åt förutom klippa? :P
Skuggan har du rätt i att den skulle nog varit lite mörkare nu när jag tittar efter. Röd är den inte på min skärm, kanske fler som kan säga något om just det röda? Vad ser ni på era skärmar?

Ägarna ville ha "rena" porträtt och helkroppsbilder på vovven så det var efter deras önskemål. Men jag tänker nu i efterhand att en boll eller liknande kanske hade piffat upp bilden lite och gjort den mer "livlig".

Mari
2011-01-01 13:53
0

Ja luggen ska ju vara "i vägen" på denna ras, men kanske om hunden tittat lite mer uppåt och in i kameran på det sättet? Eller om man fått dit lite mer ljus över just ögonen så de speglade sig lite?
Det är svårt det där med ögon på en schnauzer!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mimmi
2011-01-02 12:53
0

Inget rödstick här. Möjligtvis lite, lite i pälsen. Tror bara det behövs lite mer svärta där.