Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 627 ggr
IdaT
0

(M) kritik - Smaksak...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man måste ju testa nya kameran (som jag förövrigt älskar), men då jag inte haft något vettigt tillfälle att fota så har hunden fått ställa upp på några exprementella bilder.
Tanken med bilden var att fokusera på tassen som Lilleman sover på.

F/4.0 - 1/50 - ISO 4000

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

OlleA
0

Hunden är väl vettig nog? Det är kul med experimentbilder, här tycker jag att det har blivit riktigt bra på tassen och nosen. Fast jag hade nog beskurit bilden lite till höger.

Olle

IdaT
0

#1 Hunden är vettig, men när han ligger 20 centimeter från ett stort ställ med hårfärger blir han lite svår att få bra foton på… Flört
Tack så mycket för kritiken!

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Misarn
0

Tycker precis som OlleA säger att du kunde ha beskurit bilden mera men annars så tycker jag att ditt fokus på tassen blev braGlad

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi en lite mer beskuren bild från samma tillfälle. Jag har även gjort golvet lite mörkare (för att man ska kunna fokusera mer på hunden), samt ökat kontrasten en aning.

F/4.0 - 1/50 - ISO 4000