Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 2543 ggr
L8sson
0

(M) kritik - hund (amstaff)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge mig lite kritik på denna bilden, blev reält nöjd med den.

Peak303
0

Jag tycker det är en riktigt fin bild, men tycker där är lite mycket "tomrum" på vänster sida av hunden.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

L8sson
0

#1 okej, jag har skickat efter denna bild som förstorning och givit den som julklapp till en vän. På väggen passar det tror jag, eller vad tycker du??

Misarn
0

Tycker helheten i bilden är kanon, färgerna och bakgrunden smälten in fint till hundens fina färgnyanser och ger ett väldigt mysigt och lugnt intryck som passar till sådanna här bilder. Tomrummet på vänster sida är lite väl stort och jag hade beskurit bilden men tror endå att bilden kommer passa bra till en fin tavlaGlad

IceJossan
0

Mycket fin bild, och jag är av den åsikten att det blir inlevelsefullt med tomrum åt det hållet djuret tittar - man får liksom följa med en bit i blicken.

Det jag inte gillar är att bilden är så mörk. Du kan gott ljusa upp den lite för att få ett klarare och piggare intryck. Nog för att du redan skickat efter en förstoring på bilden, men för eventuellt framtida bruk vore det nog på sin plats att ha gjort den snäppet ljusare.

Ankilika
0

Jag är som #4, jag vill ha tomrum åt det håll djuret tittar/är på väg åt, dock tycker jag att det blev lite väl mycket på den här bilden. Men riktigt fin, och grymt fin hund

L8sson
0

#4 bra sak att tänka på! jag testade att ljusa upp denna och då blev hand päls lite ful/flammig. Det är så såvrt med svarta djur. Så jag lät det vara :)

Jag brukar vara sån som beskär för mycket, så jag är lite rädd. Men som vissa säger så gillar jag att det är tomrum där hunden tittar åt eftersom det blir lite inlevelse. :) Men förstår er andra hur ni tänker.

IceJossan
0

#6 Vad blev flammigt? Hur gjorde du?

Jag testade att ljusa upp bilden och tyckte att det blev bra. Det jag gjorde (i Photoshop CS4) var att ljusa upp i nivåer, samt att jag mörkade ner mellantonerna lite med "efterbelys", där solen blänkte så väldigt i pälsen.

Jag bifogar resultatet. Hoppas det var okej att jag testade.

L8sson
0

#7 Det blir inte riktigt samma färg som hunden har, men det blev snyggt. Men hundens riktiga färg ser inte ut så.

annaforsgren
0

Den blev jättebra :) Jag gillar hundens uttryck i blicken, att den tittar bort. Det jag också tycker är att bilden blev lite mörk, men den är ändå mjuk och det är ingenting som stör i bakgrunden. Jag testade också att ljusa upp den lite så du förstår hur jag tänker.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

IceJossan
0

#8 Okej, är det att jag mörkat ner den brunaktiga glansen i pälsen? Innan jag gjorde det blev det som i #9.

Pylva
0

Tror att jag sett bilder du fotat förrut, och jag älskar dina fotografier :) Att det skulle bli för mkt tomrum på vänstersida är bara skitsnack ^^ tihi, hoppas att du som skrev det inte tar illa upp, men försöker rikta mig till du som fotat nu..

Jag tkr bilden är super! :)

L8sson
0

annaforsgren och icejossan båda bilderna blev jätte bra efter redigeringen! :) Jag såg nu att färgerna blev olika beroende vilken dator jag satt vid.. Skumt, bilderna blev jätte bra efter redigeringen ;)

#11 okej! vad kul att du sett mina bilder förut!
Jag brukar ta kort på mina amstaffflickor Leia och Zona ;) detta är en kompis amstaff hane som fastnar på kort ibland hihi
Ja det med tomrummet där bredvid hunden på bilden är fint enligt mig :)

watervalley
0

Hej

Har hittat denna bild på stallet.se ..

Har anmält bilden som stulen , så den är snart borta.. Hoppas jag..

L8sson
0

#13 tackar!

Missel
0

#0 Jag gillar bilden bra skärpa, fina färger. Dock så tycker även jag att där är för mycket tomrum på ena sidan.