Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 402 ggr
Warney
0

Stor skillnad

är det stor skillnad i fotokvalite på D5000, D3100,D60 eller är det objektivet som är viktigast.

Vilken skulle ni rekommendera till en ganska så ny och som vill ta foton på mycket sport (skidor.mm) och självklart på hamstrar och hundar.Glad

Hur lång zoom behöver man och kan någon rekommendera något bra objektiv med af förutom det som följer med i pakeket.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Warney
0

ingen som vet?

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Mari
0

Jag är inte säker ens vad det är för märke på kamerorna? Nikon?

Ett tips är ju att du kollar upp de olika tekniska informationerna som man brukar kunna hitta på nätet på tex. de butiker som säljer kamerorna så ser du vad det är som skiljer dem åt.

Jag har en 70-200 zoom när jag fotograferar hästsport vilket jag tycker fungerar bra. Jag har ett tamron med bländare 2,8 som jag starkt kan rekomendera. Du kan läsa en recension om objektivet här

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Aviendha
0

Objektivet är väl det som ger störst märkbara skillnad men visst finns det skillnader mellan de modeller du nämner, men jag gissar att man som nybörjare inte kommer märka någon större skillnad alls. D60 är en äldre modell så det har ju skett lite förbättringar till D5000 och D3100 men som sagt, man kan ta helt fantastiska bilder med en D60 med.

Martin
0

Det vanligaste rådet man brukar höra är ju att om man måste prioritera kamerahus eller objektiv så brukar det vara bättre med billigare hus och dyrare objektiv (menat som lite enklare hus och lite bättre objektiv) än tvärtom.

Samtidigt tycker jag huset är viktigt. För mig är saker som ISO och någorlunda brusfria bilder även på lite högre ISO samt en snabb seriebildtagning viktiga saker i valet.

mvh Martin