(M) Kritik - Humla
Vad tycker ni om denna bilden? Själv blev jag helnöjd med den :) Det är armarna på humlan som sticker upp, den föll från ett grässtrå ;P
Tagen med en Canon eos 500D & objektivet 18-55mm i somras.
Ingen som har kritik? :)
Det är roligt att fotografera insekter, men inte alltid så lätt. Här ser man humlans ansikte ganska bra, men jag tror ändå att den hade blivit bättre lite mer från sidan så att man kunde se kroppen också.
Olle
2# Ja, det är väldigt roligt att fotografera insekter :) Okej, värt att tänka på tills nästa gång.
Jag tycker skärpan var en besvikelse. Humlor är jättecoola och roliga att fota men det krävs rätt skärpa och kontrast, tycker jag.
Annars - Strålande jobb! Det verkar jättesvårt att få till rätta bilden, men övning ger färdighet.
4# Tackar, var inte så jättebra med skärpa och sånt då, men har blivit bättre på det :)
#5 Super! Trist bara att humlor är så sällsynta^^ Lätta att se i luften men aldrig på marken…
Tycker att humlan är påpassligt fångad, det är en rolig bild :) Jag saknar lite stuns i färgerna men det kanske går att fixa redigeringsvägen. Som tidigare sagt så är det en liten skärpemiss men ja, det vet du ju redan. Det korta skärpedjupet gör sig riktigt bra i övrigt, får man in det riktigt bra så är det kalas, men det är inte det enklaste heller med insekter som inte gör som man vill alla gånger. Jag förstår att du gillar bilden! :)
Paulina
6# Ja, mycket lättare att se i luften, och på sommaren..
7# Ser ungefär ut som om den ramlade ner från en hög höjd :P Värt att tänka på till nästa gång jag fotar humlor, när det blivit värmare!