pris?
heejsan 
jag har tänkt (försöka) börja fota andrs djur, främst då hundar. Men jag har ingen aning alls om hur mycket man kan ta betalt! Jag har då tänkt att man inte betalat något för själva fotograferingen, möjligen resekostnad om det är långt bort. Men vad tar man för bilderna?
tackam för all hjälp 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
*skriver in mig*
Jag tar 100kr/h i fotografering och samt resekostnaden. Priserna på bilder ser ut såhär:
10x15cm (vykortsstorlek) - 49:-
15x20cm (A5) - 89:-
20x30cm (A4) - 149:-
Högupplöst (2144x1424px) - 45:-
Webbild (644x428px) - 25:-
Orginalfil (efter beskärning) - 200:-
PORTO förstoringar - 29:-
PORTO cd-skiva - 39:-
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag tar också 100 kr/timme.
Sedan tar jag 40 kr/bild om det skickas via mejl.
50 kr/bild om det skickas på posten (för porto och bläck till skrivare)
Men jag ska göra flera färdiga paket då jag tror att många intresseras av det.
jag har inte tänkt ta nånting för fotograferingen, iaf inte i början, så att man bara behöver betala för det man blir nöjd med. Möjligen resekostnad då. men sen har jag ingen anin vad jag ska sätta för pris 
Hur gör ni med fraktkostnad om ni inte framkallar bilderna själv? För då bli det ju först en fraktkostnad för beställningen, sedan en fraktkostnad till kunden.
nu drar jag bara till med nåt, hur tycker ni det låter:
Högupplöst bild - 40kr
webbild - 20kr
10x15 - 25
15x20 - 50
20x30 - 90
+ porto… jag har ingen aning :S
#4 Jag beställer på Fjuidirekt och där kostar de största bilderna 9 kr och sen porto 29kr på det. Så jag tar porto 29kr och sen räknar jag in portot i priset på bilderna med 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#5, okej, då kanske ja ska ta 29kr + porto för dom minsta bilderna, så att man inte går back iaf 
Jag tycker att du sätter alldelens för låga priser, du kan lätt höja till det dubbla
Att tänka på är att man inte ska börja sälja allt för lågt för då kan det bli väldigt svårt senare om du vill kunna höja priserna.
Jag tar inget betalt för fotograferingen förutom när det gäller fotografering i studio. Jag tar 20kr/milen när det är resekostnader där jag använder bil, annars tar jag ut vad det kostar att åka bus/tåg osv.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#7 tack för hjälpen! Jag tror jag lägger priset nånstans där imellan då… Har lite panik nu för jag har tryckt ut lappar som jag tänkt sätta upp lite här och var för o se om folk nappar, och så kom jag på att jag inte har några priser! haha 
#8 Hihi då blir det lätt panik, känner igen det där så väl 
Lycka till!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se