Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 765 ggr
texasmamma
0

(M) Kritik - Hund i mörker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vore roligt att höra vad ni tycker om denna bild. Den är tagen i ett mörkt rum med en liten golvlampa riktad mot huvudet

Har köpt en ny kamera (Canon EOS 60D) och försöker komma underfund med hur den fungerar

rahl
0

Wow jag gillar den :)

Misarn
0

Tycker om bilden lite halft, tycker om att man ser hundens prickar och hur ljuset lägger sig dock kunde du gjort kontrasterna lite mera påtagliga Glad

texasmamma
0

#1 Skojigt, jag gillar den också fast den blev rätt mörk

#2 Jag drog först upp kontrasten men tyckte då att den lite drömska/eftertänksamma känslan försvann

Mari
0

Jag tycker att detta är en mycket spännande bild, gillar ljuset och hur hunden är placerad i bilden, nästan så att han blir lite fundersam och drar sig tillbaka bort från ljuset.
Dock känns inte färgerna helt 100, vad det är kan jag inte sätta fingret på, det känns väldigt matt och kanske aningen gult? Det gula beror säkert på lampan. Gjorde du någon manuell vitbalansering innan bilden togs?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majlar
0

Jag fick också en känsla av lite mystik, hunden drar sig in mot mörkret och har en smygande utstrålning.

Gillas mycket

texasmamma
0

#4 Tack! Blir glad för det var lite så jag tänkte med placeringen och ljuset. När det gäller färgen håller jag med, men min gubbe börjar bli rätt grå och hans färger är inte längre så distinkta. Vitbalansen hade jag i auto, skulle kanske ha ändrat den.

Så här ser han ut i dagsljus

texasmamma
0

#5 Tack! Roligt att höra för det var lite den känslan jag ville få fram.

Texas huvud börjar ha hela gråskalan, inte så mycket vitt & svart längre, + en hel del brunt men man tänker nog på honom som svartvit ändå.