Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 1146 ggr
OlleA
0

(M) Kritik - Rådjursporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer några rådjursporträtt jag lyckades ta idag. Först en get.

OlleA
0

En get till…

OlleA
0

…och en bock.

[Moollan]
0

Fina bilder, men för fyrkantiga :) Jag gillar mer rektangulära foton.
Sen FAKTISKT så skulle jag vilja se något annat än rådjur från din sida ;) Inget negativt alls, älskar dina rådjusbilder - men variation är också skoj!

OlleA
0

Jag kanske ska ta en paus här ett tag, eftersom jag inte är så intresserad av att fotografera hundar och katter. Det finns ju andra forum att visa rådjursbilderna på.

Olle

[Moollan]
0

Det var verkligen inte så jag menade! Nu missuppfattade du helt!

Ida94
0

På dessa 3 bilderna tycker jag att du har fått fram nyfikenheten på rådjuren. Sen tycker jag också att det är fina färger, ljus i bilderna.  Så här i bilderna har du lyckats jättebra tycker jag. :)

Men en fråga, hur vet du att det är en hona och en hane du fotar? Är bara intresserad, så det är därför jag frågar. :)

OlleA
0

Tack Ida! Att skilja mellan bockar och getter är inte alltid lätt när man bara ser deras ansikten, även om bockarna brukar se lite grövre ut. Bästa kännetecknet nu på vintern, när bockarna har fällt sina horn, är att getterna har en tofs i baken…

OlleA
0

…medan bockarna har sin tofs under magen, mellan bakbenen.

Olle

[Justie]
0

Tycker den första bilden är väldigt gullig, när man ser att tungan är på väg ut!

Älskar dina rådjursbilder! Skrattande

Mari
0

Jag gillar alla bilderna, även att de är fyrkantiga, det tycker jag passar in på något sätt.

En fundering, deras päls, jag har aldrig klappat ett rådjur men på bilderna så tycker jag pälsen påminner om igelkottens taggar, att det är vasst. Är det pga någon redigering, ljus eller något som det ser ut så? Eller de kanske ser ut så egentligen? Har faktiskt inte studerat rådjur så noga förr

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majlar
0

Jag tycker  bilderna är helt oemotståndliga. Det är så kul att få se dom i alla möjliga situarioner.

Jättefina bilder

Trollhassel
0

Åh, första bilden är ju helt underbar! Så otroligt vackert djur!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

OlleA
0

Tack ska ni ha! Rådjurens vinterpäls är ganska grov, men att jämföra med igelkottstaggar är allt att ta i. Jag har skärpt bilderna en aning, men inte överdrivet tycker jag.

Olle

Emelie-E
0

Såg din bild i lokaltidningen idag =) Himla fina är de allihop! =)

OlleA
0

Tack Emelie! Glad

Olle