Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 656 ggr
Mari
0

(M) Kritik - Sphynx

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en vecka sedan fotograferade jag två nakenkatter till ett fotoprojekt jag jobbar med.

Här är en bild som inte ingår i projektet men som jag skulle vilja höra vad ni tycker om, vad hade man kunnat göra bättre?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IceJossan
0

Bra ljus, bra färger, mycket fin skärpa, bra kontraster och mycket härligt fångat uttryck! En mycket bra bild helt enkelt!

MEN, jag gillar inte att den är så tight beskuren till vänster. E bit av katten försvinner, och det passar sig inte i denna bild. Det förstör tyvärr bilden i mina ögon. Är den fotad så, eller går det att beskära om den?

Mari
0

#1 Den är fotad så Obestämd Tanken var att fokusera så mycket som möjligt kattens ansikte och åt det håll som katten tittar åt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IceJossan
0

#2 Aha, synd.

Testa att beskära mer i överkant så att fokus blir mer på ansiktet? Så att det jämnar ut sig lite menar jag.

majlar
0

Väldigt spännande och vacker katt. Ansiktet är  i fokus och det gör inget tycker jag att det är lilte tight till vänster.

Misarn
0

Jag tycker nakenkatter ser lite annorlunda ut än påpälsade katter men jag gillar bilden , ljuset och skärpan är bra och precis som du skriver så ska fokuset vara på huvudet och jag stör mig inte på beskäringen utan tycker det passar till bilden Glad

Linboll
0

Jag tycker den hade magisk blick och att katten tittar upp utan att resa huvudet är nog ovanligt. Men vackert!
Dock tycker jag det luddiga underlaget förvirrar till det lite, man blev osäker på om den brunare slingan hörde till katten eller ej.

Häftig bild!

Hälsningar Anna med pälsklingar!