(M) Ponnydressyr
Ren och fin bild. Bara lite synd att hästens ansikte har nästan samma färg som bakgrunden. Det förtog lite av den tjusiga hästens profil.
Annars tycker jag bilden är fin, och hästen är vacker.
Ja jag kan ju tyvärr inte måla om innan dom ska tävla men jag kan hålla med dig om att hästen smälter in litegrann.
Tack för kritik :)
Härligt ljus och färger, jag gillar att hästen och bakgrunden matchar varandra.
Dock gillar jag inte denna del av steget, känns kort och hackigt. När jag kollar dressyrbilder vill jag att de ska kännas mer "flytande" eller hur jag ska beskriva det.
Ett tips angående rätt del av steget kan man läsa om inne på hästfoto då de har gjort en egen artikel som tar upp just detta.
Men annars gillar jag bilden, speciellt ljuset och färgerna, ponnyn är skitsöt! Roligt att kunna fota i ett ridhus med så pass bra ljus!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Läste deras guide lite snabbt, tack för tipset föresten! Ska titta mer noga sen!
Står såhär: Lyft framben med respektive bakben påväg till nedtramp. Hästen ser ståtlig och pigg ut.
De flesta hästar på tävlingen hade faktiskt inget vidare steg eller gick i form överhuvudtaget, clear round. Jag dömmer ingen, alla är vi nybörjare någon gång :)
Gillar att fota dessa tävlar istället för de erfarna ryttarna där ponnyerna går perfekt och vem som helst kan fånga deras tydligt jämna rytm med luftiga steg. Blir lite tråkigt i längden tycker jag :)
Tack för din kritik! :)

Tycker att ekipaget är fint och det är en bra form på hästen och ryttaren i bilden, dock är det som dom andra säger att hästens huvud smälter in lite i bakgrunen, synd att det inte hade varit utomhus men roligt med dressyrbilder