Kritik - Hunden Acke
Vilket spännande ljus du har arrangerat. Har du använt blixt från sidan?
Jag är fortfarande nybörjare så ta följande kritik med en nypa salt:
Jag gillar bild 2 bäst, för där ser man mer av Ackes ögon och han är uppmärksam på mig som betraktare. Jag kan möjligen tycka att det kunde vara något mer ljus på vänster sida så att ögat framträder något mer. Jag är dock inte helt säker, för eventuellt minskar "dramatiken" då. Du ber om medel/hård-kritik så jag får väl också säga att man ser att du har justerat bilden vid Ackes framben. Du kanske kunde ha en mer smygande övergång till det mörka partiet.
Vad fin han är 
Otroligt vackra bilder.
Dock ser man redigeringen lite för väl annars fina!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#2 Den är fotad på morgonen, i soluppgången. Den ända ljuskällan jag har är fönstret i boxen som han var instängd i.
"Du ber om medel/hård-kritik så jag får väl också säga att man ser att du har justerat bilden vid Ackes framben. Du kanske kunde ha en mer smygande övergång till det mörka partiet."
På vilken utav bilderna menar du? Bild nummer två har jag mörkat ner vid benen. Bild nummer ett är endast lite damm bortplockat ifrån.
Tack så mycket!
#3 Tack så mycket! Hur menar du? Det enda jag har redigerat bort är halm, om det är det du menar. Acke har jag inte ens justerat ljuset på. Han är 100% oredigerad :-)
Spännande bild och ljussättning. Fin hund
Du har väl lagt på det svarta?
Det syns om man kollar nog eller har skärmen i vissa lägen!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#6 nu ser jag var du menar! Nää, det svarta var där, bara det att jag har plockat bort halmen som var ner vid hans ben. Kan lägga in orginalbilderna ikväll/imorgon!

Tycker verkligen om bilderna, fastnade för dom direkt, ljuset och färgerna gör bilden lite drömmande och hunden är ju också så otorligt fin
Tycker dock att första bilden är finast när hunden ser ut att titta bortåt!
#5 Tack så mycket!
#8 tack, jo, den är mammas favorit också! ^^
^^ Putt
Jag tycker att du har fått till bra bilder med ett bra och naturligt ljus.
Det är svårt att välja en favorit av dessa två då båda är bra på sina egna sätt, första bilden gillar jag för att man får ett sånt bra ljus på hundens huvud och att huvudet är i ett bra läge, kanske att hunden skulle ha kollat upp lite mot oss men denna bild fungerar bra ändå, känns kanske lite sorlig.
Bild nr 2 är nog den jag gillar mest ändå, bra kontakt med hunden, kanske att man skulle ha tagit bilden ännu högre uppifrån för att få det mer effektfullt. Fast jag gillar den som den är också
Sedan har jag funderat länge vad du menar med box? Någon slags genomskinlig fotobox var det första jag tänkte på, sedan när jag läste igenom kommentarerna och såg halm så förståd och att det nog ändå måste vara en hästbox? Eller? 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#11 tack så mycket!
Det är en hästbox. 
#4 Ja, jag menar bild 2 vid benen. Där ser man, jag trodde du menade ljus-box, men en hästbox är också användbar när solen visar sig från sin bästa sida
Snygga bilder!
#13 Ok, tack! :-)
Jag gillar verkligen bilden och ljuset! Och hunden förstås! Men jag hade velat se mer av ögat som döljer sig i skuggan. Annars klockren :D
// Sofia
#15 tack! :-)