Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 543 ggr
lenabratt
0

Kritik - Rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog de här bilderna från bilen häromdan. Hann inte ställa in kameran men tycker de blev ganska bra ändå ! Vad tycker ni ?

lenabratt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer den andra bilden !

[Moollan]
0

Fina bilder tycker jag men tråkigt att man ser nätet i bakgrunden. Om det nu inte är nät så ser det iaf ut som det, jag hade försökt redigera bort det för att få en vild känsla.

OlleA
0

Fina bilder tycker jag också, men djuret ser lite skumt ut. Att det är en bock syns på hornen som har börjat växa, och tofsen under magen som skymtar i bild 2. Men han har också tofsen under den vita baken, som annars är så typisk för getter.

Olle

lenabratt
0

Konstigt ! där fanns inget nät ! Jag vet inte vad det är !

Olle: Om du förstorar upp första bilden och tittar precis bakom frambenet och framför bakbenet,  så ser det ut som ett stort sår ! Kan det vara rivet av något ?

[Moollan]
0

Nu när jag tittar extra noga så är det ett staket, man ser stolpen uppe i skogen

lenabratt
0

Ja det ser jag nu ! Det gick hästar längre bort så det är nog deras staket ! Men ser inte rådjuret skadat ut ?

OlleA
0

Något stort sår ser jag inte, däremot är bocken mager och tärd av den långa vintern. Som väl är, är det inte så långt kvar innan markerna börjar grönska.

Olle