(M) Kritik - Hornen växer ut
Oj, vad märkligt att det kan bli så. Är det någonting som bocken lider av?
När det gäller bilderna så är de fina som vanligt. Skarpa, välexponerade och fint komponerade.
Fina bilder, hade kanske kunnat varit lite ljusare, känns som det är nåt grådassigt över dom :) Men jag tycker nästan det mer ser ut som att bocken har brutit hornet på nåt sätt.
Tack Ann-Sofie och Linda! Det har inte varit så bra fotoväder nu i helgen, så jag håller med om att ljuset inte är det bästa. Hade hornet varit brutet hade det nog hängt och slängt, nu verkade det fast och stadigt. Fast hornen är ju ganska mjuka när de växer, så jag ska inte helt utesluta att du har rätt. Ser det ut som på bilden tror jag inte att bocken lider särskilt mycket av det. I extremfall kan dock perukhorn växa ner över ögonen så att bocken inte ser någonting. Sådana bockar klarar sig inte i längden utan bör avlivas.
Olle
Vad kul det är med dina bilder. Den första är ju för söt med sina små cigarrer till horn. Hoppas den andra inte lider av att det hänger, sånt får man ju inte se om man inte medlem på Djurfoto i Fokus.
Jättehärlig bilder