Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 628 ggr
Linboll
0

(M) Storpudel utställningsklippt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en elva år gammal bild på min första egna hund, Jeffrey. Skitkul!

Tog bilden på hans första och enda utställning.

Minns att vi sparade päls i nästan ett år för att lejonklippningen skulle bli någorlunda bra. Ändå saknas det lite päls öron, nacke. Men sjutton vilket jobb en stor päls är för att hålla den snygg!

En vecka senare åkte trimmern fram i en snygg punkfrisyr.. =P
Jag lärde mig klippa själv ganska snabbt, så praktik på hundtrim kom naturligt många år efter han gått bort.

Denna vackra hund blev bara 3.5 år då han drabbades av en akut hjärnblödning.
Vid den tidpunkten hade jag kört upp och tävlat honom i lydnad klass 1, 15 år gammal och definitivt yngst på plan så det var en stor stor sorg.

Ska ta upp lydnaden i form av sheltie igen har jag bestämt efter sju års freestyle med vinthund, så har en sheltievalp hemma här på "tillväxt".. ;)

Blev lite sentimental när jag hittade min bild, ha överseende med babblet här och tänk att jag var 14 då kortet togs med en väns systemkamera.
Ingenting är gjort förutom att den är svartvit, har inte kvar originalet ens.

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Fridaaaa
0

Fin bild, fast hade varit finare i färg tror jag och utan halsbandet och kopplet :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linboll
0

Ja du har säkert rätt! Men den svartvita var den endaste enda jag hade kvar på dessutom en gammal hårddisk. =)

Fridaaaa
0

#2 Okej :) men fin ändå:)

Linboll
0

Tack! =) Saknar honom..

Fridaaaa
0

#4 Kan förstår det, fin hund, dock inget fan direkt av pudel (mer än kungspudel) men denna gjorde sig bra på bild:)

Linboll
0

Detta är en kungspudel, samma sak som storpudel. =)

Fridaaaa
0

#6 Ja jag vet att det är samma sakFlört Tycker bara den ser väldigt liten ut på bilden Förvånad

Linboll
0

aha, okej. Nej det var han inte! =) Måste vara klippningen, för vi ställde ju honom i storpudelringen ;)

Fridaaaa
0

#8 Ja kan vara =) Bilder kan lura ögat medFlört

Linboll
0

Haha, ja verkligen! Jag skulle ställt en människa bredvid bara så man ser hur stor han är på riktigt..
Tänkte inte på det just då. ^^ Tss.. ;)

Fridaaaa
0

#10 Hihi =) Jag gillar dock rakade pudlar mer ;) hihi Men smaken är som baken, delad :)

Linboll
0

Han var rakad till vardags, rakade öron fast med lite punkfrill på huvud, nacke ner mellan skulderbladen och med svans förståss och lite mer päls på benen.
Fast det var ett j*kla hålligång i ansikte och på tassar. Växer såå fort! Tur jag lärde mig klippa själv. Har kvar min fina Ostertrimmer så klipper andras hundar ibland även idag tio år senare =)

Fridaaaa
0

#12 Aha okej =) Kan tänkta mig det hihi =)

[Ronon-m]
0

Usch va hemskt att förlora sin vovve. Min hund blev precis 3,5 år och är en mellan pudel / chinesisk nakenhund och skullle aldrig klara av att förlora honom nu. Tycker synd om dig!

Väldigt fin bild på honom! Och riktigt snygg klippning :)

Linboll
0

Tack för sympatin, men detta var för åtta år sedan, så har en vovve på hela sju nu som jag haft sedan valp.. =)

Plus en ny nu halvårig sheltie, tränar dem båda.

Men självklart har Jeffrey en stor plats i mitt hjärta och jag grät ögonen ur mig då han gick bort, det var väldigt dramatiskt då hjärnblödningen gjorde honom extremt aggressiv på en natt.
Mitt i natten stog han i min säng och morrade. Han försökte hugga oss ända till sista sprutan så jag klarade helt enkelt inte av att följa med till vetten.
Det sista jag såg av min älskade träningskompis var en gapande käft med alla tänder.. =`( DET var extremt svårt..

[Ronon-m]
0

#15 Gud vad hemskt! Kan verkligen förstå att de var svårt! :(

Linboll
0

Ja, något av det värsta man kan fasa över. Men mina minnen är fina när jag tänker tillbaka nu.. Den natten vill jag inte tänka på. =`(

[Ronon-m]
0

Det förstår jag! Rynkar på näsan

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

[Ronon-m]
0

Linboll
0

Oj vad många dubbelposter det blev.. Kanske någon kan rensa bort typ tre? ;)