Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 700 ggr
Ronja06
0

(H) kritik - BC valpar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Följande bilder är fotade med min Nikon D90 + Nikon 55-300mm. Och jag önskar konstruktiv kritik på dessa två bilder nedan!

Bild 1 - hade jag fullt fokus på att fota den stora blå hanvalpen och fånga hans klarblå häftiga ögon. I stort sett helt oredigerad, förutom att den är beskuren och aningen tillagd skärpa på ögonen i photoshop.

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Bild 2 - Här har vi lilla blå som sover så sött. Trött efter mängder med skoj utomhus. Missade fokus en aning. Bilden är helt och håller oredigerad bortsett från beskuren.

Mvh Emelie Förlägen

Fridaaaa
0

Är inte bra på att ge kritik med ska försöka:

Bild 1: Önskar att man såg lite mer av hundens huvud, men superfina ögon!

Bild 2: Ljuvlig, lite "blarrig" bakgrund men ananrs väldigt fin :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Martin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ettan är svår att ge kritik på tycker jag när man inte vet hur ögonen ser ut innan redigering eller irl. Jag tycker de ser lite konstgjorda ut här, kanske för (över)skärpta? Annars bra jobb på den, gillar valpens busiga pose och den ihop med att den tuggar på en väskrem (eller vad det är) förstärker intrycket att det är en valp.

Andra bilden tycker jag inte håller för mig. Bakgrunden är rent för rörig med en valp liggande där och den blå filten drar uppmärksamheten till sig - blicken dras dit istället för att fastna på valpen. Jag tycker också att det känns lite som att skärpan ligger på tassarna - jag hade nog velat ha skärpan över nos eller ögon (svårt när de är stängda).

mvh Martin

Ronja06
0

#3: Han har faktiskt sådan färg på ögonen helt naturligt. Rätt läskigt i viss mån, visst har man sett blå ögon på hundar tidigare. Men hans ögon är verkligen knallblå! :)

*denna bild behöver ingen kritik*

Mvh Emelie Förlägen

Martin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Jo, jag har sett blå ögon på många. Framförallt huskeys när jag varit norröver. På #4 ser det mycket mer naturligt ut. Vet inte om det var för att det var så nära eller att de glänste lite också i den första som det såg konstigt ut. Fin hund!

mvh Martin