Fotoutställning - Djurfoto
Hejsan! Jag pluggar foto på en folkhögskola i Nacka och i Maj ska vi ha våran första fotouställning. Jag har valt djurfotografering som projekt och har mailat till bl.a Kolmården, Parken Zoo och Skansen och ska få komma dit och fotografera. Jag tänkte kolla om det är någon här som har något tips inför mitt projekt, kanske vad man ska tänka på eller tips på intressanta djur att fota osv.. TACK!
Oj, vad svårt! Jag tycker att du redan innan du åker dit ska försöka hitta ett tema eller likande för dina bilder. Kolla på andra fotografer som fotar likande djur och hämta inspiration! Jag har egentligen ingen aning om vilka djur som finns, men rovdjur brukar göra sig mycket bra på bild och skapa härliga spänningar i bilderna. Men även stora, sällsynta (iaf i Sverige sällsynta) djur är också mycket intressanta.
Såg att det råkade bli dubbelinlägg så jag tog bort det andra.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag går också på folkhögskola (distans) och har också djurfoto som ett projektarbete, för att ens komma in på kursen så måsta det vara ett speciellt tema och jag fotar nakendjur i studio med en lite flummig beskrivning - bilderna ska vid första anblick få en att tänka på att det kanske är en människa som bilden föreställer 
Jag tror det är viktigt att du väljer ett tema, just djurfoto är så stort begrepp så det måste nog vara ett tema som sagt. Jag ser att du inriktar dig mot zooparker. Kanske bara fota en speciell djurart? Eller kanske ha som tema "djur i bur" eller något?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ta med dig ett zoomobjektiv! :D

Idag var jag på Skansen och fotade. Blev hyfsat nöjd med tre bilder på ormarna. Tänkte om ni har lust att lämna bra och dålig kritik. Tack Tack! Utställningen börjar närma sig. Skriv om ni vill komma! Vi är en klass som pluggar upp våra gymnasiebetyg och samtidigt läser en grundkurs i fotografering.