Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 1742 ggr
[Moollan]
0

(M) Parakit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik?

Håller på att fota just nu, inte helt lätt att få de 5 busiga småfåglarna att sitta stilla i trädet ;) En satt iaf stilla en liten stund :)

Mitralis
0

Jag är absolut inget proffs men jag försöker mej på ett omdömme ändå Glad

Jag tycker om att det är en ren bild. Detta gör att fokus kommer på parakiten. Jag tycker om att det är mer grenar under fågeln för det gör att bilden i mina ögon får en bra tyngd och inte blir för lätt. Skuggorna runt bilden gör även de att det blir ett bra fokus på det primära i bilden.

Jag tycker att det är en proffsig bild Glad

[Moollan]
0

Tack :)

Fridaaaa
0

Fin bild, en burkparakit (stavning?) :D Fina fåglar!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Moollan]
0

Ja en Bourkes :) Perfekta fåglar i mina ögon :)

Fridaaaa
0

#4 Ja superfina:) Mamma har fåglar (inte just bourkes) men andra fåglar så kan en del om fåglar;)

Misarn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bilden är som andra också nämnt en väldigt ren bild utan en massa störande i bakgrunden, det är ju svårt att fota djur som faktiskt inte vill sitta still utan vara överallt så det tycker jag du ska ha kredit för Glad Ljuset tycker jag blev lite annorlunda men du skulle kunna leka lite i photoshop med skuggor så tror jag att det är lätt fixat, så får fågeln sin intensiva röda färg också Glad Men i helhet tycker jag att bilden är fin, den är skarp och du placerade fågeln rätt i linsen så att det kommer med lite grenar så att den får mera djup , bra jobbat! Glad

[Moollan]
0

#6 Färgen på fågeln är rosa, som på bilden. Hade jag gjort den mer röd så hade det varit en felaktig bild :)

Fridaaaa
0

#6 Fågeln är rosa i verkligheten, ska inte vara rödFlört

Misarn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jaha oki, haha ni ser vad dålig jag är på fåglar haha =P

Fridaaaa
0

#9 Inte lätt! Finns massa sorters fåglar:) Men det finns en slags fågel, pennent rosella som är röd som liknar denna fågeln lite (tycker jag) :D

majlar
0

Verkligen en fin och harmonisk bild. Det rosa mot det ljusgulgröna i bakgrunden. Snyggt

[Moollan]
0

Tack :)