Jäklar vad läcker! Den som möter Gips på denna stig får nog ett par extra pulsslag. Fantastiskt foto.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad kul! Kanontack!!!;););)
Jag har skrivit det många gånger, men skriver det igen. Det här är nog ett av dina bästa och det skall absolut upp på din topp-lista på hemsidan annars blir jag arg :o)
Skulle gärna vilja veta mer runt bilden. Är det helmörker och du har ljussatt gläntan, eller är det naturligt ljus som faller in? Allt är ju rimligen inte blixtljus - för det ser lite för naturligt ut för det (så är det så har du lyckats grymt)!
Grattis till en kanonbild och som soren skrev, hade jag kommit gående där och mött Gips hade nog pulsen stiget i alla fall till runt 60 bpm :o) Lite vargkänsla över honom även om det ändå är långt ifrån varg.
mvh Martin
Tack;););) Jag har bara finputsat exponering, vitbalans och roterat, beskurit, bilden är omanipulerad. Tekniska data:
Manuell(M), autoiso, (iso runt 250) exponeringskompensatorn -0,5
1/500s, f5,6, 200mm brännvidd. Ny version lite mörkare och roterad lite till..
Jag har på d-light i min Nikon d700 också;)
Läcker bild igen. Allt ljus på Gips.
Jag måste erkänna att denna var inte helt 100 skarp..man måste ha skärpedjup med marginal, inte för stor bländare, snabb slutartid och då hamnar man lätt på¨höga iso vilket fungerar om man har fina prylar att plåta med men annars blir det svårt;) Sista tipset förinställ skärpan. Här kommer en bild som är väldigt skarp för attt vara iso 1600: