Min fotosida!
Hej!
Nu vill jag bara visa min fotosida, och se vad ni tycker om den. Kom också med förlsag på någon annan färg tillexempel m.m.
Min sida är: www.cmillas.se (det är min mammas gamla sida, som jag ha fått tagit över)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker det såg trist ut med text över hela bilden…
Håller med personen ovan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1-2 Det är bara för att dom som tar bilder, inte ska kunna ta dom. :)
Mvh Ida med djuren!
Samma här, otroligt störande med text över bilderna.
Finns andra sätt att sätta sin logga på bilden utan att behöva trycka in typ 50 stycken på samma bild :b
Annars tycker jag hemsidan ser väldigt "platt" ut, och ganska opersonlig /:
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#4 Vad menar du med platt?
Mvh Ida med djuren!
För mig försvinner vitsen med en fotosida om man skall lägga ut x antal loggor/textsträngar över dem. Det finns inget helt säkert sätt att undvika att någon stjäler ens bild om man publicerar den på internet. Men det finns olika sätt att göra det svårare.
Jag tycker man får göra en avvägning om ens bild är så bra att någon stjäler den och man gör en förlust, eller om man vill publicera den och riskera att någon tar den. Hade jag bilder som jag trodde skulle sälja bra eller var unika på något sätt skulle jag inte i första hand lägga ut dem på nätet, men samtidigt vill jag kanske visa upp dem och då skulle jag gjort det ändå med ett övervägande.
Det är lite som artister som ger ut musik, de riskerar ju att den laddas ner från nätet utan att de får betalt eller att deras musik hamnar på spotify och kan spelas gratis utan att de får något (det är inte alla artisters musik på spotify som genererar vinst). De får göra en avvägning: Antingen gör de musiken tillgänglig och förlorar lite på det, men får kanske fler som gillar den genom att fler nås av den och kan tjäna pengar på andra sätt (koncerter osv). Eller, så får de låta bli att göra den tillgänglig (och inte ge ut skivor heller) - och det blir de inte heller rika på…
mvh Martin
#6 Men på vilket sätt kan man göra det svårare då?
Mvh Ida med djuren!
#5,
Inte så levande.
Alltså det är en färg på bakgrunden, fotona på rad, samma textstil och storlek överallt och inte personlig helt enkelt :)
Och ingenting som egentligen gör att man fastnar på sidan o vill kika mer.. Ingen Wow-effekt med andra ord 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Tyvärr har jag ingen egen hemsida så kan inte det där - men det finns olika script.
Det går ju också bra med en diskret liten logga i ett hörn någonstans.
Man kan också "märka" bilderna i exif, där man kan skriva in fotografens namn, telefonnummer eller vad man nu vill ha där. Då kan man påvisa att det är ens egna bilder när man hittar dem hos annan. Å andra sidan går det nog att ändra tror jag, så det är inte det bästa.
mvh Martin
#8 Okej, men vad kan man göra för att få "wow" känslan då? :)
#9 Okej, ska tänka lite på det.
Mvh Ida med djuren!
Jag tycker att hela sidan känns lite bred, kanske att du ska skjuta in menyn en aning? :) sen så är ju det där med loggorna redan sagt, men för att göra de lite mer diskret så kan du ju lägga på en vattenstämpel eller så =)
Jag saknar även information på sidan. Säljer du bilder eller är det mer som ett galleri? Kanske att en text på framsidan skulle vara kul.
Hoppas att du inte tar illa upp nu, försöker bara ge lite tips
Lycka till!
#11 Det kan jag ju tänka på, och ja vissa bilder är tillsalu och det står också. :)
Tack! 
Mvh Ida med djuren!
Tycker att du skulle försöka förtydliga biten med försäljning om det är ett av dina mål med sidan.
Du säljer inte bilder med djur på, men om man hittar en bild på sitt djur kan man få köpa den. Det blir lite lätt motsägelsefullt.
Tänk bara på när du säljer (du skriver att priset är beroende på storleken) att det kanske även är väsentligt med vilken sorts rättighet bilden säljs (för priset alltså).
mvh Martin
#13 Okej.. Ska tänka på det.
Mvh Ida med djuren!

Jag störde mig bara på att det var text över hela bilderna! Annars fin sida, dock lite tråkig! Försök att koda så att den blir lite cool ;)
#15 Okej tack så mycket. :)
Mvh Ida med djuren!