(L) Kritik- Kärlekspar
Hejsan!
Jag skulle gärna vilja ha kritik på denna bild, även tips på hur jag kan förbättra bilden nästa gång!
Jag är rätt nöjd med skärpan då bilden är fotad med en amatör kompaktkamera.
Jag kunde ha fått med lite mer av gåsen längst fram. :)
Hej! Skärpan har egentligen inte med kameran i sig att göra (om man skall hårddra det lite), men jag tycker det är ok skärpa även om den inte är jätteskarp.
Precis som du säger så tycker jag att den gåsen längst fram skulle varit med på bild med hela sitt huvud, nu blev det lite avhugget. Jag tycker också att färgerna verkar lite matta men det kanske var dålig ljus på plats som gör att bilden upplevs lite brusig?
Annars tycker jag det var en bra bildidé och bortsett från huvudet på främsta gåsen som nämnts, tycker jag det är en bra komposition. På det igen så blir det bättre skall du se!
mvh Martin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Jo håller ed dig fullt ut, detta är ingen tam gås, så det var väldigt svårt att fota den. :)
Det var under ett hus så om man tittar längst uppe i hörnet ser man vart solen är. :)
Ett tips kan vara att ta med lite bröd nästa gång du är i parken eller var gåsen nu är fotograferad. Vildgås som finns i stads- eller parkmiljö brukar vara ganska enkel att få nära sig om man har lite mat med sig, eller om man bara sitter still och låter dem komma till en. De är ofta ganska nyfilkna.
mvh Martin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 jo, men detta var på senester med klassen, så det var inte så lätt! ;)