(M) Kritik, hemlös hund
Hittade nyss en gammal bild jag tog på en herrelös hund när jag var i Italien för ett par år sedan. Tittade på den ett tag och började sedan tycka att himlen ser lite konstig ut. Jag ska väl tillägga att den är redigerad. Jag tyckte i alla fall att himlen ser lite för mörk ut om man sedan tittar på ljuset av solen som lyser på ruinerna i bakgrunden. Men vad säger ni? Ska jag kanske försöka ljusa upp himlen lite eller mörka ner solljuset på ruinerna? Eller ser det bra ut?
MVH Catrin
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Hmm. Kom på att detta kanske inte ligger i rätt forum pga att det inte handlar om hunden.. Men kom gärna med kritik ändå.

Jag gillar den, även himlen, ändra inget :)
Jättebra bild men redigeringen faller som du säger.
Jag vet inte vad som är bäst, har du inte orginalbilden kvar? Kan tänka mig att det blir svårt att få till det bättre när bilden redan är redigerat på detta sätt.
Men jag skulle nog vilja se hela bilden lite ljusare, det stämmer inte in med så mörk som den är nu när himlen och ruinerna där bakom verkar bada i solljus :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Tack :)
#3 Tack för tipset. Jag har orginalbilden kvar. Ska öppna den i PS och se om jag kan göra den lite bättre :)