Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 495 ggr
idaah
0

(M) kritik- kryp och snigel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu vill jag ha kritik på dessa två bilder, vill också veta vad jag kan göra bättre till nästa gång. :)

Först ut en snigel

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

idaah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sen ett kryp, någon som vet vad det är för kryp?

Vet att texten blev lite för stor!

Mvh Ida med djuren!

idaah
0

Putt!

Mvh Ida med djuren!

idaah
0

Är bilderna så dåliga? :(

Mvh Ida med djuren!

Martin
0

Hoppsan - har har vi en tråd som hamnat lite i skymundan. Kanske midsommarfirandet som tagit för stor del av medlemmarns tid?

Jag skall kommentera bildena lite. Den första tycker jag att det är en ganska bra komposition men att strået till höger tar lite för mycket uppmärksamhet i bilden. Har du använt blixt? Det ser ut som att skalet blänker till av en blixt eller liknande. Jag skulle också velat ha sett snigeln helt ute. Kanske kunde du väntat någon minut på att den skulle börja krypa runt igen?

Bild två: Jag har tyvärr ingen aning om vad det är för kryp. Bilden känns lite "trött" i färgerna men jag gillar verkligen det korta skärpedjupet. Din logga stör bilden lite men vill du ha med den så är det ju såklar helt upp till dig men jag skulle nog försökt ha en lite diskretare logga.

mvh Martin

idaah
0

#4 Tack så mycket. Jag tror att jag har använt blixt på sniglen (men minns inte :/).

Mvh Ida med djuren!

Martin
0

Kollade upp bildens Exif i ExifViewer:

Flash = Flash fired, compulsory flash mode

Så det var blixt med. Att tänka på om man är nära med blixt är att det kan bli glansigt eller "motblixt" så att säga. Har man möjlighet att vara lite längre ifrån och zooma in istället så blir blixtljuset inte lika starkt. Ibland kan man även sänka blixtintensiteten något för att få ett jämnare ljus.

mvh Martin

idaah
0

#6 Ska tänka på det ^^

Mvh Ida med djuren!