Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 5701 ggr
kaka1234567
2011-06-24 11:37
0

(M) Kritik-Orm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vil ha litte kritik på bilder jag tagit på djur skulle vilja se vad ni tyckker

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
2011-06-24 11:40
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna är lite äklig .

Bilderna blev inte så bra då jag villa va lite förkiktig eftersom de är en orm ;)

_Mvh kaka
_

kaka1234567
2011-06-25 14:16
0

Ingen som vill ??

_Mvh kaka
_

Martin
2011-06-25 19:39
0

Alla har nog haft fullt upp med att fira midsommar, och själv har jag haft fullt upp med att jobba i helgen så jag har inte hunnit vara här inne så mycket.

Första bilden är lite rörig men ändå bra "close-up-komp". Den andra bilden tycker jag är en bra bild genom att den är ovanlig men ändå ganska skarp. Förstår att du ville vara försiktig, dumt att störa ormen även om den inte är farlig så skall man undvika att störa de vilda djuren, framförallt inte när de äter :o)

Det verkar vara en rejäl padda den tagit sig till lunch/middag och efter den måltiden tar det nog ett tag innan den äter igen. Ovanligt att se matbilder för snokar så du har haft tur som kommit påpassligt och bra fångat!

Bilderna känns lite matta i färgerna och det går kanske att fixa. Ett annat tips - till en annan gång - kan vara att försöka gå ner lite i nivå för att få ett annat perspektiv som blir lite mer i nivå med ormen. Men som sagt, det kanskse gick snabbt och man skall ju undvika att störa så bättre så här än att gå för nära.

mvh Martin

kaka1234567
2011-06-29 12:50
0

Tack för kretiken =) Jo jag ville ju inte störaden så jag kan inte riktigt lägga mig ner och till och med riskera bli beiten eller störa ormens måltid. men är mycket tacksam =)

_Mvh kaka
_

Mari
2011-06-29 22:19
0

Ett tips för att kunna gå ner mer i nivå utan att själv lägga sig ner eller störa för mycket:

Att man håller ner kameran mot marken, har man en stystemkamera brukar man kunna ta stöd mot marken och sedan "skjuta" på måfå - oftast blir bilderna bättre än man tror!
Har man en vanlig kamera brukar det också gå men att man inte kan ta lika bra stöd mot marken.

Jättebra bilder på en ätande orm, det är inte ofta man ser :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se